Lediga jobb som Kultur, media, design i Grums

Se lediga jobb som Kultur, media, design i Grums. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Grums som finns hos arbetsgivaren.

Arkivarie

Ansök    Dec 23    Grums kommun    Arkivarie
Grums kommun är en del av Karlstadsregionen och ligger vid Vänerns strand, 20 minuters bilfärd från Karlstad. Hos oss får du alla de fördelar som finns av att arbeta i en liten kommun. Här har vi jobb som märks. Tillsammans gör vi skillnad varje dag, alla på olika sätt men alltid med kommunens invånare i fokus. Genom att följa vår värdegrund skapar vi en välkomnande kommun där det råder engagemang, delaktighet, professionalism och arbetsglädje. Administra... Visa mer
Grums kommun är en del av Karlstadsregionen och ligger vid Vänerns strand, 20 minuters bilfärd från Karlstad. Hos oss får du alla de fördelar som finns av att arbeta i en liten kommun. Här har vi jobb som märks. Tillsammans gör vi skillnad varje dag, alla på olika sätt men alltid med kommunens invånare i fokus. Genom att följa vår värdegrund skapar vi en välkomnande kommun där det råder engagemang, delaktighet, professionalism och arbetsglädje.

Administrativa funktionen är kommunens länk mellan de kommunala verksamheterna och den politiska organisationen. Nu söker vi dig som är en kunnig och driven arkivarie. Dina närmaste kollegor är registrator, tre utredare och kommunikationsansvarig. Funktionen leds av en administrativ chef.

Hos oss gör du skillnad!

ARBETSUPPGIFTER
Vi erbjuder ett spännande arbete som kombinerar modern informationshantering med traditionella arkivuppdrag!

Som arkivarie ansvarar du för hanteringen av kommunens centrala arkiv samt för den strategiska utvecklingen av arkivfrågor i organisationen. Du utbildar och stöttar kommunens sektorer inom olika arkivfrågor, bland annat i arbetet med att upprätta informationshanteringsplaner, utreda bevarande och gallring och kravställning vid införande av nya IT-system. Du arbetar också med sedvanliga arkivarieuppgifter såsom att ordna och förteckna arkiv samt arkivsök.

I ditt arbete driver du utvecklingen av kommunens arkivorganisation framåt och du kommer att vara en nyckelperson i att skapa förutsättningar för ett framtida e-arkiv. Du har som arkivarie även en självklar roll när vi tillsammans på funktionen arbetar med utveckling och kvalitetssäkring av informationshantering, ärendeprocesser och administrativa rutiner.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har arkivarieutbildning eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du har god kännedom om de lagar och regler som styr handlingsoffentlighet och arkivverksamhet inom offentlig förvaltning. Du har erfarenhet av motsvarande arbetsuppgifter från offentlig sektor som t ex arbete med informationshanteringsplaner och ordnings- och förteckningsarbete. Meriterande är erfarenhet av processbaserad arkivredovisning, processkartläggning, digitalisering och e-arkiv.

Vi ser att du är en flexibel och ansvarstagande person som värnar om det goda arbetsklimatet. Självklart delar du vår värdegrund om att vara professionell, välkomnande, engagerad och delaktig!

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Urvalsprocessen sker löpande under ansökningstiden, så vänta inte med att skicka in din ansökan.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via post eller mejl.

I Grums kommun vill vi ha en mångfald i arbetslivet och ta tillvara på de kvaliteter som en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför vår verksamhet.

Varmt välkommen med din ansökan!

Genom att skicka in din ansökan godkänner du att dina personuppgifter används i enlighet med gällande dataskyddslagstiftning för att Grums kommun ska kunna tillhandahålla det stöd och den service kommunen ansvarar för. Läs mer på grums.se/personuppgifter.

Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes. Visa mindre

Arkivarie

Ansök    Sep 20    Grums kommun    Arkivarie
Grums kommun är en del av Karlstadsregionen och ligger vid Vänerns strand, 20 minuters bilfärd från Karlstad. Hos oss får du alla de fördelar som finns av att arbeta i en liten kommun. Här har vi jobb som märks. Tillsammans gör vi skillnad varje dag, alla på olika sätt men alltid med kommunens invånare i fokus. Genom att följa vår värdegrund skapar vi en välkomnande kommun där det råder engagemang, delaktighet, professionalism och arbetsglädje. Administra... Visa mer
Grums kommun är en del av Karlstadsregionen och ligger vid Vänerns strand, 20 minuters bilfärd från Karlstad. Hos oss får du alla de fördelar som finns av att arbeta i en liten kommun. Här har vi jobb som märks. Tillsammans gör vi skillnad varje dag, alla på olika sätt men alltid med kommunens invånare i fokus. Genom att följa vår värdegrund skapar vi en välkomnande kommun där det råder engagemang, delaktighet, professionalism och arbetsglädje.

Administrativa funktionen är en central funktion i kommunen och är den samordnande länken mellan politik, förvaltning och allmänhet. Funktionen ansvarar för informationshantering, arkiv och kommunikation samt är ett strategiskt stöd i frågor kopplade till bland annat hållbar utveckling, informationssäkerhet och digitalisering. Nu söker vi dig som är en kunnig och driven arkivarie. Dina närmaste kollegor är registrator, tre utredare och kommunikationsansvarig. Funktionen leds av en administrativ chef.

Hos oss gör du skillnad!

ARBETSUPPGIFTER
Vi erbjuder ett spännande arbete som kombinerar modern informationshantering med traditionella arkivuppdrag! Hos oss får du möjligheten att arbeta med arkivvårdande insatser i analoga arkiv samtidigt som du driver utvecklingen av kommunens digitala informationshantering framåt. Du kommer att vara en nyckelperson i att skapa förutsättningar för ett framtida e-arkiv.

Som arkivarie ansvarar du för att förvalta, vårda och tillgängliggöra kommunens centralarkiv samt för den strategiska utvecklingen av arkiv- och informationshantering i organisationen.

Du är sakkunnig inom arkiv- och informationshantering och arbetar med att ta fram och förvalta styrdokument inom området, såsom informationshanteringsplaner, klassificeringsstruktur, arkivbeskrivningar och arkivförteckningar.

Du utför tillsyn av kommunens arkiv- och informationshantering och erbjuder stöd, rådgivning och utbildning i arkivfrågor för kommunens verksamheter.

Du arbetar också med sedvanliga arkivarieuppgifter såsom ordnings- och förteckningsarbete, gallringsutredningar samt att göra sekretessbedömningar och lämna ut allmänna handlingar.

Du har som arkivarie även en självklar roll när vi tillsammans på funktionen arbetar med utveckling och kvalitetssäkring av informationshantering, ärendeprocesser och administrativa rutiner.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har arkivarieutbildning eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.

Du har god kännedom om de lagar och regler som styr handlingsoffentlighet och arkivverksamhet inom offentlig förvaltning. Du har erfarenhet av motsvarande arbetsuppgifter från offentlig sektor som till exempel arbete med informationshanteringsplaner och ordnings- och förteckningsarbete. Meriterande är erfarenhet av processbaserad arkivredovisning, processkartläggning, digitalisering och e-arkiv.

Vi ser att du är en flexibel och ansvarstagande person som värnar om det goda arbetsklimatet. Självklart delar du vår värdegrund om att vara professionell, välkomnande, engagerad och delaktig!

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Urvalsprocessen sker löpande under ansökningstiden, så vänta inte med att skicka in din ansökan.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via post eller mejl.

I Grums kommun vill vi ha en mångfald i arbetslivet och ta tillvara på de kvaliteter som en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför vår verksamhet.

Varmt välkommen med din ansökan!


Genom att skicka in din ansökan godkänner du att dina personuppgifter används i enlighet med gällande dataskyddslagstiftning för att Grums kommun ska kunna tillhandahålla det stöd och den service kommunen ansvarar för. Läs mer på grums.se/personuppgifter.

Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes. Visa mindre

Bibliotekarie inriktning barn med ansvar för Grums bibliotek

Ansök    Jun 9    Grums kommun    Bibliotekarie
Grums kommun är en del av Karlstadsregionen och ligger vid Vänerns strand, 20 minuters bilfärd från Karlstad. Hos oss får du alla de fördelar som finns av att arbeta i en liten kommun. Här har vi jobb som märks. Tillsammans gör vi skillnad varje dag, alla på olika sätt men alltid med kommunens invånare i fokus. Genom att följa vår värdegrund skapar vi en välkomnande kommun där det råder engagemang, delaktighet, professionalism och arbetsglädje. Grums bibl... Visa mer
Grums kommun är en del av Karlstadsregionen och ligger vid Vänerns strand, 20 minuters bilfärd från Karlstad. Hos oss får du alla de fördelar som finns av att arbeta i en liten kommun. Här har vi jobb som märks. Tillsammans gör vi skillnad varje dag, alla på olika sätt men alltid med kommunens invånare i fokus. Genom att följa vår värdegrund skapar vi en välkomnande kommun där det råder engagemang, delaktighet, professionalism och arbetsglädje.

Grums bibliotek finns i centrala Grums. På biblioteket arbetar idag fem personer med olika arbetsuppgifter. Samtliga medarbetare arbetar aktivt inom frågor som exempelvis läsfrämjande och kulturaktiviteter för både barn, unga och vuxna samt digital delaktighet och utveckling av bibliotekets tjänster. Det finns goda samarbeten inom kommunen med både skola, familjecentral, äldreboenden och LSS som kräver engagemang och initiativtagande av våra medarbetare.
Hos oss gör du skillnad!

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en kreativ och utåtriktad bibliotekarie med ansvar för biblioteket samt fokus på dess arbete för barn 9 år och uppåt.

Du erbjuds ett varierande och självständigt arbete som kräver att du kan leda andra och har förmågan att skapa goda relationer med barn och unga liksom med föräldrar och pedagoger. Som biblioteksansvarig fungerar du som en länk mellan chef och kollegor och kräver att du har god kunskap om biblioteksvärlden. Arbetsuppgifterna inkluderar allt från bokprat till omvärldsbevakning och nätverkande inom och utom kommunen.

I tjänsten ingår även schemalagda pass i informations-/lånedisken och övrigt förekommande allmänna arbetsuppgifter på biblioteket. Ansvar för bibliotekets budget, personal och arbetsmiljö ingår inte i tjänsten.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en examen i biblioteks- och informationsvetenskap eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

Arbetet kräver att du är social och utåtriktad, tycker om att arbeta uppsökande samt har en god förmåga att knyta kontakter både med bibliotekets personal, dess användare och i yrkesmässiga sammanhang. Vi vill att du har förmåga att arbeta strukturerat och självständigt men också att du är flexibel och har lätt för att samarbeta med andra. Du kan också hantera perioder med hög arbetsbelastning samt uttrycka dig väl i tal och skrift. Vi värdesätter engagemang, kommunikationsförmåga och social kompetens.

Självklart delar vår värdegrund om att vara professionell, välkomnande, engagerad och delaktig!

Giltigt B-körkort är ett krav.

Det är meriterande om du har:
• Kunskaper i andra språk än svenska och engelska
• Erfarenhet av att leda andra
• Erfarenhet av att arbeta inom bibliotek med barn och unga

Urvalsarbete sker löpande under ansökningstiden och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så vänta inte med att skicka in din ansökan!

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via post eller mejl.

I Grums kommun vill vi ha en mångfald i arbetslivet och ta tillvara på de kvaliteter som en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför vår verksamhet.

Varmt välkommen med din ansökan!

Genom att skicka in din ansökan godkänner du att dina personuppgifter används i enlighet med gällande dataskyddslagstiftning för att Grums kommun ska kunna tillhandahålla det stöd och den service kommunen ansvarar för. Läs mer på grums.se/personuppgifter.

Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes. Visa mindre

Koordinator till Underhållsavdelningen

Tänk om du kunde gå till jobbet och bidra till en hållbar framtid? Som en ledande leverantör av förnyelsebara material och smarta lösningar till förpackningar är det vårt sätt att utmana oss själva, våra kunder och alla sorters förpackningar för att främja en hållbar framtid. Vill du växa med oss och utmana konventionella förpackningar för en hållbar framtid? Är du bra på att leda förbättringsarbete samt brinner för att utmana dig själv och andra? Då har ... Visa mer
Tänk om du kunde gå till jobbet och bidra till en hållbar framtid? Som en ledande leverantör av förnyelsebara material och smarta lösningar till förpackningar är det vårt sätt att utmana oss själva, våra kunder och alla sorters förpackningar för att främja en hållbar framtid. Vill du växa med oss och utmana konventionella förpackningar för en hållbar framtid?
Är du bra på att leda förbättringsarbete samt brinner för att utmana dig själv och andra? Då har vi en spännande och utmanande roll för dig!
Vi söker dig som drivs av att utveckla både människan och gruppen samt processer och arbetssätt. Du har ett högt säkerhetstänk, öga för förbättringar samt förstår vikten av en god kommunikation för att tillsammans nå resultat. Du får leda arbetet med att säkerställa och utveckla säkra och stabila arbetsrutiner på Underhållsavdelningen som består av 210 medarbetare.
Vi erbjuder:
• En plats i en organisation med goda värderingar, stort arbetsmiljöfokus och miljömedvetenhet.
• Utvecklingsmöjligheter i en spännande och utmanade arbetsmiljö.
• Ett stimulerande arbete med högt ansvarstagande och stora möjligheter till egen påverkan.
• Du kommer att ingå i avdelningens ledningsgrupp och rapportera till avdelningschefen.

Som koordinator ansvarar du för:
• Leda och driva olika typer av förbättrings-/projektarbeten. Målet är en produktion på ett säkert, hållbart och kostnadseffektivt sätt som lever upp till våra förväntningar genom att systematiskt eliminera förluster, med våra medarbetare som trygga problemlösare.
• Representera underhållsavdelningen i övergripande projekt och styrgrupper.
• Ta fram underlag till ledningsgruppens avdelningsmöte.
• Tillsammans med underhållschefen skapar du en långsiktig plan för avdelningens väg framåt, det kan till exempel handla om kompetensutveckling, nya arbetssätt, eller lagefterlevnad.
• Stötta avdelningen i att nå sina mål, åtgärda brister och driva förbättringsarbeten för att skapa en effektivare och säkrare underhållsorganisation.
• Du kommer att ha ett stort nätverk med sektions-/gruppchefer samt representanter från andra avdelningar.
• Följa upp verksamheten med omfattande vecko- och månadsrapporter med hjälp av statistik och interna auditeringar.
Kvalifikationer
För att lyckas i rollen tror vi att du har erfarenhet av att driva förbättrings- och förändringsprojekt. Då tjänsten innebär en del rapportering och uppföljning är sådan erfarenhet värdefull. Du har också en teknisk bakgrund.
Det är meriterande med en Teknisk universitetsexamen eller relevant yrkeserfarenhet inom området pappers- eller verkstadsindustrin.
Vi ser också att du har goda administrativa kunskaper. Excel-kunskaper är ett krav.
Personliga egenskaper
Det är viktigt för oss att hitta en medarbetare med rätt personliga egenskaper. För att lyckas i rollen är du en målinriktad person med förmågan att genomföra de beslut som krävs för att nå bästa resultat. Vi söker dig som alltid sätter säkerheten först, är en genuin representant för våra värderingar och en god relationsskapare. Du har ett strategiskt tankesätt samt god analytisk förmåga och jobbar aktivt med att utmana och utveckla arbetssätt. Vidare har du förmågan att vara lyhörd och möta dina kollegor respektfullt, prestigelöst och kommunikativt.
Kontakta oss
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta
Thomas M Nilsson, Avdelningschef, tfn 0555-41268 Visa mindre

Bibliotekarie

Grums kommun har ca 9 000 invånare och ligger vid Vänerns strand 20 minuters bilfärd från Karlstad. I Grums kommun finns de fördelar den lilla kommunen kan erbjuda. Här finns närhet på alla sätt - till natur och vatten, till aktivitet och engagemang, till service och handel samt inte minst människor emellan. Grums bibliotek finns i centrala Grums. På biblioteket arbetar idag sex personer med olika arbetsuppgifter. Biblioteket har cirka 60 000 besök per å... Visa mer
Grums kommun har ca 9 000 invånare och ligger vid Vänerns strand 20 minuters bilfärd från Karlstad. I Grums kommun finns de fördelar den lilla kommunen kan erbjuda. Här finns närhet på alla sätt - till natur och vatten, till aktivitet och engagemang, till service och handel samt inte minst människor emellan.

Grums bibliotek finns i centrala Grums. På biblioteket arbetar idag sex personer med olika arbetsuppgifter. Biblioteket har cirka 60 000 besök per år och arbetar bland annat med läsfrämjande, programverksamhet, mångfaldsfrågor och digital delaktighet.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en kreativ och utåtriktad bibliotekarie med ansvar för frågor som berör bibliotekets digitala utveckling och dess sociala verksamhet. Inom tjänstens område ingår boken kommer, samarbete med kommunens äldreboenden samt utveckling av bibliotekets moderna hjälpmedel och digitala tjänster.

I tjänsten ingår även schemalagda pass i informations-/lånedisken och övrigt förekommande allmänna arbetsuppgifter på biblioteket.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en examen i biblioteks- och informationsvetenskap eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

Arbetet kräver att du är social och utåtriktad, tycker om att arbeta uppsökande samt har en god förmåga att knyta kontakter både med bibliotekets användare och i yrkesmässiga sammanhang. Vi vill att du är noggrann, strukturerad och har förmåga att ta egna initiativ. Du har god samarbetsförmåga och har förmåga att hantera perioder med hög arbetsbelastning. Vi värdesätter engagemang, kommunikationsförmåga och social kompetens.

Det är meriterande om du har:
• Kunskaper i andra språk än svenska och engelska
• Erfarenhet av att leda och delta i projekt
• Erfarenhet av att arbeta på bibliotek

Giltigt B-körkort är ett krav för tjänsten.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via post eller mejl.

I Grums kommun vill vi ha en mångfald i arbetslivet och ta tillvara på de kvaliteter som en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför vår verksamhet.

Varmt välkommen med din ansökan!


Inför rekryteringsarbetet har Grums kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Bibliotekarie vikariat

Ansök    Okt 4    Grums kommun    Bibliotekarie
Grums kommun är en del av Karlstadsregionen och ligger vid Vänerns strand, 20 minuters bilfärd från Karlstad. Hos oss får du alla de fördelar som finns av att arbeta i en liten kommun. Här har vi jobb som märks. Tillsammans gör vi skillnad varje dag, alla på olika sätt men alltid med kommunens invånare i fokus. Genom att följa vår värdegrund skapar vi en välkomnande kommun där det råder engagemang, delaktighet, professionalism och arbetsglädje. Grums bibl... Visa mer
Grums kommun är en del av Karlstadsregionen och ligger vid Vänerns strand, 20 minuters bilfärd från Karlstad. Hos oss får du alla de fördelar som finns av att arbeta i en liten kommun. Här har vi jobb som märks. Tillsammans gör vi skillnad varje dag, alla på olika sätt men alltid med kommunens invånare i fokus. Genom att följa vår värdegrund skapar vi en välkomnande kommun där det råder engagemang, delaktighet, professionalism och arbetsglädje.

Grums bibliotek finns i centrala Grums. På biblioteket arbetar idag sex personer med olika arbetsuppgifter. Biblioteket har cirka 60 000 besök per år och arbetar bland annat med läsfrämjande, programverksamhet, mångfaldsfrågor och digital delaktighet.

Hos oss gör du skillnad!

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en kreativ och utåtriktad bibliotekarie med ansvar för frågor som berör bibliotekets digitala utveckling och dess sociala verksamhet. Inom tjänstens område ingår boken kommer, samarbete med kommunens äldreboenden, LSS samt utveckling av bibliotekets moderna hjälpmedel och digitala tjänster.

I tjänsten ingår även schemalagda pass i informations-/lånedisken och övrigt förekommande allmänna arbetsuppgifter på biblioteket.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en examen i biblioteks- och informationsvetenskap eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

Arbetet kräver att du är social och utåtriktad, tycker om att arbeta uppsökande samt har en god förmåga att knyta kontakter både med bibliotekets användare och i yrkesmässiga sammanhang. Vi vill att du är noggrann, strukturerad och har förmåga att ta egna initiativ. Du har god samarbetsförmåga och kan hantera perioder med hög arbetsbelastning. Vi värdesätter engagemang, kommunikationsförmåga och social kompetens.

B-körkort fordras

Det är meriterande om du har:
• Kunskaper i andra språk än svenska och engelska
• Erfarenhet av att arbeta på bibliotek

Vi fäster stor vikt vid den personliga lämpligheten och ser det som självklart att du bidrar till ett gott arbetsklimat och delar vår värdegrund om att vara professionell, välkomnande, engagerad och delaktig!

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via post eller mejl.

I Grums kommun vill vi ha en mångfald i arbetslivet och ta tillvara på de kvaliteter som en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför vår verksamhet.

Varmt välkommen med din ansökan!

Genom att skicka in din ansökan godkänner du att dina personuppgifter används i enlighet med gällande dataskyddslagstiftning för att Grums kommun ska kunna tillhandahålla det stöd och den service kommunen ansvarar för. Läs mer på grums.se/personuppgifter.

Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes. Visa mindre

Production improvement mill areas till Stora Enso, Gruvön

Ansök    Nov 1    Stora Enso AB    Produktionskoordinator
Gruvöns sågverk i Grums står inför nya spännade utmaningar i en expansiv fas för att möta framtidens krav på hållbart material. Vi söker nu en Produktionsutvecklare som vill utveckla verksamheten. Syftet med rollen är att driva ständiga förbättringsaktiviteter inom Gruvöns sågverk samt CLT fabriken. Vi erbjuder en stimulerande arbetsmiljö i ständig utveckling. Inom Stora Enso står hållbarhet i fokus, och som medarbetare hos oss är du med och bidrar till e... Visa mer
Gruvöns sågverk i Grums står inför nya spännade utmaningar i en expansiv fas för att möta framtidens krav på hållbart material.
Vi söker nu en Produktionsutvecklare som vill utveckla verksamheten. Syftet med rollen är att driva ständiga förbättringsaktiviteter inom Gruvöns sågverk samt CLT fabriken. Vi erbjuder en stimulerande arbetsmiljö i ständig utveckling. Inom Stora Enso står hållbarhet i fokus, och som medarbetare hos oss är du med och bidrar till en hållbar framtid.
Arbetsbeskrivning
I denna roll får du kartlägga och analysera verksamhetens nuläge och potential gällande ständiga förbättringar inom effektivitet och maskinsäkerhet, och sedan utifrån detta föreslå och genomföra förbättringar. Du är en central spelare i att utveckla verksamhetens arbetssätt genom att utbilda, vägleda och utmana i förändringsledning samt specifika metoder och verktyg.
Exempel på arbetsuppgifter:
• Agera som coach och stöttning, vid implementerandet av ständiga förbättringar inom sågverket.
• Driva definierade förbättringsprojekt inom sågverket.
• Medverka till att införa en kultur av ständiga förbättringar och uppmuntra medarbetare att delta I förbättringsaktiviteter.
• Analysera teknik och arbetssätt i problemområden och utarbeta investerings, eller förbättringsförslag.
• Ta fram “bästa arbetssätt“ mellan olika skift och arbetsgrupper.
• Hjälpa och coacha medarbetarna med tex. 5s, Keisen och rotorsaksanalyser.
Vem är du?
För att lyckas i rollen har du en högskoleingenjörsexamen alternativt en teknisk gymnasieutbildning med erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Erfarenhet från sågverk är meriterande.
Vi tror att du har ett antal års erfarenhet av arbete kopplat till processer och arbetssätt inom tillverkande industri. Har du redan erfarenhet av att hålla i utbildningar och driva förbättringsprojekt, gärna utifrån Lean-koncept, är det starkt meriterande. Det är också meriterande om du har jobbat med SAP.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Viktigt i denna roll är förmåga att analysera och dra slutsatser ifrån data. Detta för att kunna kartlägga nuvarande arbetssätt och se förbättringspotential.
Det är också av stor vikt att man är komunikativ, utåtriktad och har en positiv attityd, då jobbet ofta innebär att entusiasmera sina kollegor att själva  implementera förbättringar. Vi söker dig som är pedagogisk med förmåga att förklara och demonstrera nya arbetssätt. Vidare ser vi att du är strukturerad och resultatorienterad. 
Du behärskar både svenska och engelska då Stora Enso arbetar globalt.
Övrig information
Vill du ha ytterligare information kring tjänsten är du välkommen att kontakta Mill Manager Joakim Sveder, [email protected], +46 70 278 40 74. Övriga frågor ställs till rekryteringsspecialist Ida Henriksson, +46 76 853 93 50 , [email protected].
Fackliga representanter: Ledarna: Tord Thorin, 073-058 13 31, Unionen: Henrik Salberg, 073-038 77 62, GS: Håkan Johansson, 072-558 46 97.
Välkommen med din ansökan via Stora Ensos online-system, https://www.storaenso.com/en/careers!
Vi arbetar med rekryteringsprocessen löpande, så ansök så snart som möjligt, dock senast den 15 November 2019. Din ansökan skall innehålla CV samt ett personligt brev. I det personliga brevet vill vi att du motiverar varför du är lämpad för denna tjänst. Vi accepterar endast ansökningar som lämnats in via vårt rekryteringssystem.
Mer om Stora Enso
https://www.youtube.com/watch?v=rUElPYaxgqs
You are the opportunity. Join us. https://storaenso.com/en/careers
Som en del i bioekonomin är Stora Enso en ledande global leverantör av förnybara lösningar inom förpackningar, biomaterial, träprodukter och papper. Bland våra kunder finns förpackningstillverkare, varumärkesägare, pappers- och kartongtillverkare, förlag och tidningar, detaljhandlare, tryckerier, konverteringsföretag, snickerier och byggföretag.
Våra fiberbaserade material är förnybara och återvinningsbara. Våra produkter erbjuder miljövänliga alternativ till fossilbaserade produkter och andra ej förnybara material. Vi menar att allt som tillverkas av fossilbaserade material idag kan tillverkas av träd imorgon.
Vi gör vårt yttersta för att använda hela trädet till våra produkter samt bioenergi. Vi arbetar för koldioxidneutralitet i vår produktion i så stor utsträckning som det är tekniskt och kommersiellt möjligt. Vi förespråkar och praktiserar ett hållbart skogsbruk och arbetar för att säkerställa att fler träd planteras än vad som avverkas.
Stora Enso har cirka 26 000 medarbetare i över 30 länder. Omsättningen uppgick år 2018 till 10,5 miljarder EUR och det operativa rörelseresultatet till 1,3 miljarder EUR. Stora Ensos aktier är noterade på Nasdaq Helsinki Oy (STEAV, STERV) och Nasdaq Stockholm AB (STE A, STE R).
Vi har ett stort fokus på hälsa, säkerhet och miljö. Vi arbetar aktivt för att öka jämställdheten och den etniska mångfalden på arbetsplatsen och därför ser vi gärna sökanden som bidrar till detta. Visa mindre

Bilburna assistenter i Säffle sökes

Olivia Personlig Assistans kombinerar det stora assistansbolagets samlade kompetens och erfarenhet med det lilla lokalkontorets möjlighet att vara personlig och lättillgänglig. Vårt mål är att erbjuda den bästa personliga hjälpen och assistansen på ett omtänksamt och engagerat sätt. Vi ska utveckla och förbättra livet för människor med funktionsvariationer. Via personalen på något av våra 10 lokalkontor erbjuds funktionsvarierade råd och stöd när det gälle... Visa mer
Olivia Personlig Assistans kombinerar det stora assistansbolagets samlade kompetens och erfarenhet med det lilla lokalkontorets möjlighet att vara personlig och lättillgänglig. Vårt mål är att erbjuda den bästa personliga hjälpen och assistansen på ett omtänksamt och engagerat sätt. Vi ska utveckla och förbättra livet för människor med funktionsvariationer. Via personalen på något av våra 10 lokalkontor erbjuds funktionsvarierade råd och stöd när det gäller att anställa personliga assistenter och att administrera den personliga assistansen. Vi har idag 240 kunder och närmare 1200 assistenter som gör ett fint jobb varje dag året runt. Som assistent hos oss får du genomgå ett gediget utbildningsprogram som både ger dig trygghet i din yrkesroll och kunden en säker assistans.

Vi söker personliga assistenter till en 55-årig man i Säffle.. På helgerna vistas han på en annan ort än i centrala Säffle så du behöver körkort och tillgång till bil.  Bilkörning i tjänst förekommer också.

Mannen har idag en fin grupp med kompetenta assistenter. Nu behöver den befintliga gruppen utökas med ytterligare några assistenter och därför söker vi både dig som vill arbeta på en egen fast schemarad men även dig som kan fungera som vikarie och hoppa in vid behov. Tjänsten är förlagd dygnets alla timmar vardag som helg.  På vardagarna är arbetspassen schemalagda mellan kl. 08-16, 15-21.30 och 21-09:30. På helgerna arbetar man kl. 08-21.30 eller 21-09.30. Del av natt är i väntetid (sovande jour).  Alla assistenter arbetar dygnets alla timmar i den här assistansen.
Som assistent ska du fungera som mannens förlängda armar och ben. Arbetet innefattar moment som exempelvis att hjälpa till vid träning, förflyttningar med tak- och golvlyft, hygien, matlagning, dela medicin och  följa med på aktiviteter, t ex besöks en simhall en gång i veckan. Du kommer också att hjälpa mannen att ta sig fram med någon av sina två rullstolar (manuell + eldriven).  Katt finns på en av vistelseadresserna så är du allergisk komer det tyvärr inte att fungera. Du som assistent ska vara ansvarsfull, flexibel och positiv som person. Vår kund uppskattar att du som assistent är glad till sinnet, vilket främjar en glädjefull vardag.  Bilar, musik-underhållningsprogram på TV och att måla är några av mannens intressen, delar du också dessa intressen är det positivt.

Tidigare arbete och erfarenhet inom personlig assistans, hemtjänst, äldreboende eller andra vårdrelaterade yrken är önskvärt och meriterande men det viktigaste är den personliga lämpligheten. 

Krav för att söka tjänsten:

Minst  24 år fyllda på grund utav bilförsäkringar
Körkort och tillgång till bil
100% rökfri
Ej allergisk mot katt

Välkommen med din ansökan!

För denna tjänst krävs ett utdrag ur belastningsregistret i samband med anställning. Beställ det nu så att du har det tillhanda om du blir erbjuden tjänsten.
Följ denna länk:
https://polisen.se/siteassets/blanketter/polisens-blanketter-442-9.pdf Visa mindre

Registrator / Arkivarie

Grums kommun har ca 9 000 invånare och ligger vid Vänerns strand 20 minuters bilfärd från Karlstad. I Grums kommun finns de fördelar den lilla kommunen kan erbjuda. Här finns närhet på alla sätt - till natur och vatten, till aktivitet och engagemang, till service och handel samt inte minst människor emellan. Den administrativa funktionen är en central funktion i kommunen och innefattar kommunens dokument- och ärendehantering, externa och interna kommunik... Visa mer
Grums kommun har ca 9 000 invånare och ligger vid Vänerns strand 20 minuters bilfärd från Karlstad. I Grums kommun finns de fördelar den lilla kommunen kan erbjuda. Här finns närhet på alla sätt - till natur och vatten, till aktivitet och engagemang, till service och handel samt inte minst människor emellan.

Den administrativa funktionen är en central funktion i kommunen och innefattar kommunens dokument- och ärendehantering, externa och interna kommunikation samt miljö- och byggärenden. Funktionen arbetar mellan politik, förvaltning och allmänhet. Dialogen med medborgarna, arbetet med uppföljning och utvärdering kommer att ske inom funktionen.

ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att arbeta som registrator i verksamhetssystemen EDP Vision och Ciceron handläggarstöd. Därutöver innebär arbetet bland annat ärendehantering, nämndadministration och beslutsexpediering främst inom miljö- och hälsoskydd samt byggområdet.

Ungefär 50% av tjänsten omfattar arbete i kommunarkivet där du bland annat tar emot och förtecknar inkommande handlingar, arkiverar och gallrar enligt dokumentplaner samt upprättar dokumentplaner tillsammans med verksamheterna. Tillsyn hos kommunens verksamheter ingår också i arbetet. Förteckning sker i Klara arkivredovisningssystem.

I arbetsuppgifterna ingår också övriga förekommande arbetsuppgifter inom administrationen så som hanteringen av kommunens inkommande post. Inom funktionen finns en registrator som du kommer att ha ett nära samarbete med.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har utbildning inom arkiv- och dokumenthantering, registratur eller erfarenhet som gett motsvarande kunskaper.

Du har erfarenhet av arbete i dokument- och ärendehanteringssystem inom offentlig förvaltning. Erfarenhet av samarbete med miljö- och byggområdet är meriterande eftersom arbetet innebär nära samarbete med miljö- och hälsoskyddsinspektörer samt bygglovsinspektör.

Då 50% av tjänsten innebär arkivariearbete är det en förutsättning att du har utbildning och erfarenhet av kommunal arkivering. Kännedom om kommunallagen och annan relevant lagstiftning är också meriterande.

Som person är det viktigt att du är social, driven, flexibel, serviceinriktad och positiv. Vi tror att du har en god administrativ förmåga där kvalité och noggrannhet är viktiga faktorer. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via post eller mejl.

I Grums kommun vill vi ha en mångfald i arbetslivet och ta tillvara på de kvaliteter som en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför vår verksamhet.

Varmt välkommen med din ansökan!


Inför rekryteringsarbetet har Grums kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Barnbibliotekarie 100%

Grums kommun har ca 9 000 invånare och ligger vid Vänerns strand 20 minuters bilfärd från Karlstad. I Grums kommun finns de fördelar den lilla kommunen kan erbjuda. Här finns närhet på alla sätt - till natur och vatten, till aktivitet och engagemang, till service och handel samt inte minst människor emellan. Grums bibliotek finns i centrala Grums. På biblioteket arbetar idag sex personer med olika arbetsuppgifter. Biblioteket har cirka 60 000 besök per å... Visa mer
Grums kommun har ca 9 000 invånare och ligger vid Vänerns strand 20 minuters bilfärd från Karlstad. I Grums kommun finns de fördelar den lilla kommunen kan erbjuda. Här finns närhet på alla sätt - till natur och vatten, till aktivitet och engagemang, till service och handel samt inte minst människor emellan.

Grums bibliotek finns i centrala Grums. På biblioteket arbetar idag sex personer med olika arbetsuppgifter. Biblioteket har cirka 60 000 besök per år och arbetar bland annat med barn- och ungdomsverksamhet, programverksamhet, mångfaldsfrågor och digital delaktighet.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en kreativ och utåtriktad bibliotekarie med ansvar för bibliotekets barnverksamhet. I uppdraget ingår bland annat bokprat, samarbeten med BVC, förskola och skola samt program riktade mot barn.

I tjänsten ingår även schemalagda pass i informations-/lånedisken samt i övrigt allmänt förekommande arbetsuppgifter på biblioteket.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en examen i biblioteks- och informationsvetenskap eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

Arbetet kräver att du är noggrann, strukturerad och har förmåga att ta egna initiativ. Som person är du engagerad, självgående och ansvarstagande. Du har god samarbetsförmåga, är servicemedveten och har förmåga att hantera perioder med hög arbetsbelastning. Vi ser gärna att du är utåtriktad och socialt aktiv i yrkesmässiga sammanhang samt att du skapar kontakter, underhåller relationer och använder nätverk som en naturlig del i att skapa yrkesmässiga relationer.

Det är meriterande om du har:
• Kunskaper i andra språk än svenska och engelska
• Erfarenhet av att leda och delta i projekt
• Erfarenhet av att arbeta på bibliotek
• Erfarenhet av att arbeta med barn

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Giltigt B-körkort krävs för tjänsten.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via post eller mejl.

I Grums kommun vill vi ha en mångfald i arbetslivet och ta tillvara på de kvaliteter som en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför vår verksamhet.

Varmt välkommen med din ansökan!


Inför rekryteringsarbetet har Grums kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre