Lediga jobb som Arkivarie i Grums

Se lediga jobb som Arkivarie i Grums. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Grums som finns hos arbetsgivaren.

Arkivarie

Ansök    Sep 20    Grums kommun    Arkivarie
Grums kommun är en del av Karlstadsregionen och ligger vid Vänerns strand, 20 minuters bilfärd från Karlstad. Hos oss får du alla de fördelar som finns av att arbeta i en liten kommun. Här har vi jobb som märks. Tillsammans gör vi skillnad varje dag, alla på olika sätt men alltid med kommunens invånare i fokus. Genom att följa vår värdegrund skapar vi en välkomnande kommun där det råder engagemang, delaktighet, professionalism och arbetsglädje. Administra... Visa mer
Grums kommun är en del av Karlstadsregionen och ligger vid Vänerns strand, 20 minuters bilfärd från Karlstad. Hos oss får du alla de fördelar som finns av att arbeta i en liten kommun. Här har vi jobb som märks. Tillsammans gör vi skillnad varje dag, alla på olika sätt men alltid med kommunens invånare i fokus. Genom att följa vår värdegrund skapar vi en välkomnande kommun där det råder engagemang, delaktighet, professionalism och arbetsglädje.

Administrativa funktionen är en central funktion i kommunen och är den samordnande länken mellan politik, förvaltning och allmänhet. Funktionen ansvarar för informationshantering, arkiv och kommunikation samt är ett strategiskt stöd i frågor kopplade till bland annat hållbar utveckling, informationssäkerhet och digitalisering. Nu söker vi dig som är en kunnig och driven arkivarie. Dina närmaste kollegor är registrator, tre utredare och kommunikationsansvarig. Funktionen leds av en administrativ chef.

Hos oss gör du skillnad!

ARBETSUPPGIFTER
Vi erbjuder ett spännande arbete som kombinerar modern informationshantering med traditionella arkivuppdrag! Hos oss får du möjligheten att arbeta med arkivvårdande insatser i analoga arkiv samtidigt som du driver utvecklingen av kommunens digitala informationshantering framåt. Du kommer att vara en nyckelperson i att skapa förutsättningar för ett framtida e-arkiv.

Som arkivarie ansvarar du för att förvalta, vårda och tillgängliggöra kommunens centralarkiv samt för den strategiska utvecklingen av arkiv- och informationshantering i organisationen.

Du är sakkunnig inom arkiv- och informationshantering och arbetar med att ta fram och förvalta styrdokument inom området, såsom informationshanteringsplaner, klassificeringsstruktur, arkivbeskrivningar och arkivförteckningar.

Du utför tillsyn av kommunens arkiv- och informationshantering och erbjuder stöd, rådgivning och utbildning i arkivfrågor för kommunens verksamheter.

Du arbetar också med sedvanliga arkivarieuppgifter såsom ordnings- och förteckningsarbete, gallringsutredningar samt att göra sekretessbedömningar och lämna ut allmänna handlingar.

Du har som arkivarie även en självklar roll när vi tillsammans på funktionen arbetar med utveckling och kvalitetssäkring av informationshantering, ärendeprocesser och administrativa rutiner.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har arkivarieutbildning eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.

Du har god kännedom om de lagar och regler som styr handlingsoffentlighet och arkivverksamhet inom offentlig förvaltning. Du har erfarenhet av motsvarande arbetsuppgifter från offentlig sektor som till exempel arbete med informationshanteringsplaner och ordnings- och förteckningsarbete. Meriterande är erfarenhet av processbaserad arkivredovisning, processkartläggning, digitalisering och e-arkiv.

Vi ser att du är en flexibel och ansvarstagande person som värnar om det goda arbetsklimatet. Självklart delar du vår värdegrund om att vara professionell, välkomnande, engagerad och delaktig!

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Urvalsprocessen sker löpande under ansökningstiden, så vänta inte med att skicka in din ansökan.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via post eller mejl.

I Grums kommun vill vi ha en mångfald i arbetslivet och ta tillvara på de kvaliteter som en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför vår verksamhet.

Varmt välkommen med din ansökan!


Genom att skicka in din ansökan godkänner du att dina personuppgifter används i enlighet med gällande dataskyddslagstiftning för att Grums kommun ska kunna tillhandahålla det stöd och den service kommunen ansvarar för. Läs mer på grums.se/personuppgifter.

Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes. Visa mindre

Arkivarie

Ansök    Dec 23    Grums kommun    Arkivarie
Grums kommun är en del av Karlstadsregionen och ligger vid Vänerns strand, 20 minuters bilfärd från Karlstad. Hos oss får du alla de fördelar som finns av att arbeta i en liten kommun. Här har vi jobb som märks. Tillsammans gör vi skillnad varje dag, alla på olika sätt men alltid med kommunens invånare i fokus. Genom att följa vår värdegrund skapar vi en välkomnande kommun där det råder engagemang, delaktighet, professionalism och arbetsglädje. Administra... Visa mer
Grums kommun är en del av Karlstadsregionen och ligger vid Vänerns strand, 20 minuters bilfärd från Karlstad. Hos oss får du alla de fördelar som finns av att arbeta i en liten kommun. Här har vi jobb som märks. Tillsammans gör vi skillnad varje dag, alla på olika sätt men alltid med kommunens invånare i fokus. Genom att följa vår värdegrund skapar vi en välkomnande kommun där det råder engagemang, delaktighet, professionalism och arbetsglädje.

Administrativa funktionen är kommunens länk mellan de kommunala verksamheterna och den politiska organisationen. Nu söker vi dig som är en kunnig och driven arkivarie. Dina närmaste kollegor är registrator, tre utredare och kommunikationsansvarig. Funktionen leds av en administrativ chef.

Hos oss gör du skillnad!

ARBETSUPPGIFTER
Vi erbjuder ett spännande arbete som kombinerar modern informationshantering med traditionella arkivuppdrag!

Som arkivarie ansvarar du för hanteringen av kommunens centrala arkiv samt för den strategiska utvecklingen av arkivfrågor i organisationen. Du utbildar och stöttar kommunens sektorer inom olika arkivfrågor, bland annat i arbetet med att upprätta informationshanteringsplaner, utreda bevarande och gallring och kravställning vid införande av nya IT-system. Du arbetar också med sedvanliga arkivarieuppgifter såsom att ordna och förteckna arkiv samt arkivsök.

I ditt arbete driver du utvecklingen av kommunens arkivorganisation framåt och du kommer att vara en nyckelperson i att skapa förutsättningar för ett framtida e-arkiv. Du har som arkivarie även en självklar roll när vi tillsammans på funktionen arbetar med utveckling och kvalitetssäkring av informationshantering, ärendeprocesser och administrativa rutiner.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har arkivarieutbildning eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du har god kännedom om de lagar och regler som styr handlingsoffentlighet och arkivverksamhet inom offentlig förvaltning. Du har erfarenhet av motsvarande arbetsuppgifter från offentlig sektor som t ex arbete med informationshanteringsplaner och ordnings- och förteckningsarbete. Meriterande är erfarenhet av processbaserad arkivredovisning, processkartläggning, digitalisering och e-arkiv.

Vi ser att du är en flexibel och ansvarstagande person som värnar om det goda arbetsklimatet. Självklart delar du vår värdegrund om att vara professionell, välkomnande, engagerad och delaktig!

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Urvalsprocessen sker löpande under ansökningstiden, så vänta inte med att skicka in din ansökan.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via post eller mejl.

I Grums kommun vill vi ha en mångfald i arbetslivet och ta tillvara på de kvaliteter som en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför vår verksamhet.

Varmt välkommen med din ansökan!

Genom att skicka in din ansökan godkänner du att dina personuppgifter används i enlighet med gällande dataskyddslagstiftning för att Grums kommun ska kunna tillhandahålla det stöd och den service kommunen ansvarar för. Läs mer på grums.se/personuppgifter.

Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes. Visa mindre

Registrator / Arkivarie

Grums kommun har ca 9 000 invånare och ligger vid Vänerns strand 20 minuters bilfärd från Karlstad. I Grums kommun finns de fördelar den lilla kommunen kan erbjuda. Här finns närhet på alla sätt - till natur och vatten, till aktivitet och engagemang, till service och handel samt inte minst människor emellan. Den administrativa funktionen är en central funktion i kommunen och innefattar kommunens dokument- och ärendehantering, externa och interna kommunik... Visa mer
Grums kommun har ca 9 000 invånare och ligger vid Vänerns strand 20 minuters bilfärd från Karlstad. I Grums kommun finns de fördelar den lilla kommunen kan erbjuda. Här finns närhet på alla sätt - till natur och vatten, till aktivitet och engagemang, till service och handel samt inte minst människor emellan.

Den administrativa funktionen är en central funktion i kommunen och innefattar kommunens dokument- och ärendehantering, externa och interna kommunikation samt miljö- och byggärenden. Funktionen arbetar mellan politik, förvaltning och allmänhet. Dialogen med medborgarna, arbetet med uppföljning och utvärdering kommer att ske inom funktionen.

ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att arbeta som registrator i verksamhetssystemen EDP Vision och Ciceron handläggarstöd. Därutöver innebär arbetet bland annat ärendehantering, nämndadministration och beslutsexpediering främst inom miljö- och hälsoskydd samt byggområdet.

Ungefär 50% av tjänsten omfattar arbete i kommunarkivet där du bland annat tar emot och förtecknar inkommande handlingar, arkiverar och gallrar enligt dokumentplaner samt upprättar dokumentplaner tillsammans med verksamheterna. Tillsyn hos kommunens verksamheter ingår också i arbetet. Förteckning sker i Klara arkivredovisningssystem.

I arbetsuppgifterna ingår också övriga förekommande arbetsuppgifter inom administrationen så som hanteringen av kommunens inkommande post. Inom funktionen finns en registrator som du kommer att ha ett nära samarbete med.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har utbildning inom arkiv- och dokumenthantering, registratur eller erfarenhet som gett motsvarande kunskaper.

Du har erfarenhet av arbete i dokument- och ärendehanteringssystem inom offentlig förvaltning. Erfarenhet av samarbete med miljö- och byggområdet är meriterande eftersom arbetet innebär nära samarbete med miljö- och hälsoskyddsinspektörer samt bygglovsinspektör.

Då 50% av tjänsten innebär arkivariearbete är det en förutsättning att du har utbildning och erfarenhet av kommunal arkivering. Kännedom om kommunallagen och annan relevant lagstiftning är också meriterande.

Som person är det viktigt att du är social, driven, flexibel, serviceinriktad och positiv. Vi tror att du har en god administrativ förmåga där kvalité och noggrannhet är viktiga faktorer. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via post eller mejl.

I Grums kommun vill vi ha en mångfald i arbetslivet och ta tillvara på de kvaliteter som en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför vår verksamhet.

Varmt välkommen med din ansökan!


Inför rekryteringsarbetet har Grums kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre