Grums kommun har ca 9 000 invånare och ligger vid Vänerns strand 20 minuters bilfärd från Karlstad. I Grums kommun finns de fördelar den lilla kommunen kan erbjuda. Här finns närhet på alla sätt - till natur och vatten, till aktivitet och engagemang, till service och handel samt inte minst människor emellan.
Den administrativa funktionen är en central funktion i kommunen och innefattar kommunens dokument- och ärendehantering, externa och interna kommunik... Visa mer
Grums kommun har ca 9 000 invånare och ligger vid Vänerns strand 20 minuters bilfärd från Karlstad. I Grums kommun finns de fördelar den lilla kommunen kan erbjuda. Här finns närhet på alla sätt - till natur och vatten, till aktivitet och engagemang, till service och handel samt inte minst människor emellan.
Den administrativa funktionen är en central funktion i kommunen och innefattar kommunens dokument- och ärendehantering, externa och interna kommunikation samt miljö- och byggärenden. Funktionen arbetar mellan politik, förvaltning och allmänhet. Dialogen med medborgarna, arbetet med uppföljning och utvärdering kommer att ske inom funktionen.
ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att arbeta som registrator i verksamhetssystemen EDP Vision och Ciceron handläggarstöd. Därutöver innebär arbetet bland annat ärendehantering, nämndadministration och beslutsexpediering främst inom miljö- och hälsoskydd samt byggområdet.
Ungefär 50% av tjänsten omfattar arbete i kommunarkivet där du bland annat tar emot och förtecknar inkommande handlingar, arkiverar och gallrar enligt dokumentplaner samt upprättar dokumentplaner tillsammans med verksamheterna. Tillsyn hos kommunens verksamheter ingår också i arbetet. Förteckning sker i Klara arkivredovisningssystem.
I arbetsuppgifterna ingår också övriga förekommande arbetsuppgifter inom administrationen så som hanteringen av kommunens inkommande post. Inom funktionen finns en registrator som du kommer att ha ett nära samarbete med.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har utbildning inom arkiv- och dokumenthantering, registratur eller erfarenhet som gett motsvarande kunskaper.
Du har erfarenhet av arbete i dokument- och ärendehanteringssystem inom offentlig förvaltning. Erfarenhet av samarbete med miljö- och byggområdet är meriterande eftersom arbetet innebär nära samarbete med miljö- och hälsoskyddsinspektörer samt bygglovsinspektör.
Då 50% av tjänsten innebär arkivariearbete är det en förutsättning att du har utbildning och erfarenhet av kommunal arkivering. Kännedom om kommunallagen och annan relevant lagstiftning är också meriterande.
Som person är det viktigt att du är social, driven, flexibel, serviceinriktad och positiv. Vi tror att du har en god administrativ förmåga där kvalité och noggrannhet är viktiga faktorer. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via post eller mejl.
I Grums kommun vill vi ha en mångfald i arbetslivet och ta tillvara på de kvaliteter som en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför vår verksamhet.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Grums kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Visa mindre