Lediga jobb som Övriga kontorsassistenter och sekreterare i Grums

Se lediga jobb som Övriga kontorsassistenter och sekreterare i Grums. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Grums som finns hos arbetsgivaren.

Drivs du av utveckling och modern informationsförvaltning?

Välkommen till en kommun som präglas av framåtanda och tillväxt, belägen vid Vänerns kust med naturen som närmsta granne. Hos oss får du inte bara en arbetsplats, utan en plats där ditt tekniska intresse möter ditt engagemang för samhället. Information om tjänsten Professionals Nord söker i samarbete med kund en Arkivarie/informationscontroller. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som kons... Visa mer
Välkommen till en kommun som präglas av framåtanda och tillväxt, belägen vid Vänerns kust med naturen som närmsta granne. Hos oss får du inte bara en arbetsplats, utan en plats där ditt tekniska intresse möter ditt engagemang för samhället.

Information om tjänsten
Professionals Nord söker i samarbete med kund en Arkivarie/informationscontroller. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos kunden under minst 6 månader. Intentionen är att du efter denna tid ska kunna bli anställd direkt hos dem, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till [email protected]

Du erbjuds

• Möjligheten att arbeta systematiskt och strukturerat för en rättssäker informationshantering.
• En nyckelroll i kommunens digitaliseringsresa.
• Möjlighet att påverka och bidra till kommunens utveckling.

Arbetsuppgifter
I kommunstyrelsen spelar du en avgörande roll genom att vara nära besluten som formar vår framtid. Som en del av vårt dedikerade team kommer du att vara motorn bakom vår digitaliseringsresa och säkerställa bevarandet av våra värdefulla digitala dokument. Dina uppgifter kommer att vara mångfacetterade, från att hantera allmänna handlingar till att utveckla vår digitala informationshantering.

• Säkerställa efterlevnad av arkivlagen och andra relevanta bestämmelser.
• Ansvara för och utveckla kommunens arbete med e-arkivering.
• Driva utvecklingen av digitala informationshanteringsprocesser.
• Agera rådgivare till olika verksamheter inom kommunen.

Kvalifikationer

• Utbildning med fokus på arkivvetenskap eller liknande. 
• Erfarenhet inom kommunal verksamhet.
• Kunskaper inom digital informationshantering.
• Tekniskt intresse med förmåga att arbeta med olika system och verktyg

Har du tidigare arbetat i Klara Arkiv, Evolution eller e-arkiv är det ett plus. 

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos kommunen. 
Du är: 
Strukturerad - Har ett sinne för ordning och reda
Utvecklingsdriven - Drivs av både personlig och organisatorisk utveckling.
Social - Trivs i samarbete och är en lagspelare.
Självständig - Tar ansvar och arbetar effektivt både i team och självständigt.

START: Enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Jesper Wingqvist

Alltid #kommun #Arkivarie #digitaliseing

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected] Visa mindre

Administratör

Consensus har förmånen att få samarbeta med många stora och välkända företag inom flera olika branscher. Vi har en lång historia med att jobba med interims/konsultuppdrag vilket gör att vi kan ge dig råd och fungera som bollplank för att du ska känna dig trygg. För oss är öppenhet ett ledord och vi vill att alla parter ska se fördelen med samarbetet. Vi vill utveckla dig – vilket gynnar såväl dig, Consensus som uppdragsgivare! Bli en del av vårt framgångs... Visa mer
Consensus har förmånen att få samarbeta med många stora och välkända företag inom flera olika branscher. Vi har en lång historia med att jobba med interims/konsultuppdrag vilket gör att vi kan ge dig råd och fungera som bollplank för att du ska känna dig trygg. För oss är öppenhet ett ledord och vi vill att alla parter ska se fördelen med samarbetet. Vi vill utveckla dig – vilket gynnar såväl dig, Consensus som uppdragsgivare!

Bli en del av vårt framgångsrika team!

Din arbetstrivsel och utveckling är viktig för oss. Därför har du en dedikerad konsultchef som har kontinuerlig kontakt med dig för att säkerställa att du får önskad utveckling i din yrkesroll och karriär samt säkerställer att du trivs på din arbetsplats.

Om rollen

Vi söker nu en Administratör till vår kund i Grums!

Du kommer huvudsakligen att arbeta affärsdrivet med utbildningsadministration och kompetenskartläggning i deras utbildningssystem. Du skulle även vara ett administrativt stöd till andra processer vid företaget. Fokus här kommer att ligga vid kompetenssystem för kollektivsidan.

Stor del av arbetet går ut på kartläggning av kompetenser inom bolaget samt fokus på utbildning kopplat mot detta, främst mot underhåll. När kartläggningen har utförts gäller det att systematisk arbeta för att få in detta i ett kompetensprojekt samt administrera detta.

Placering för rollen är Grums. Uppdraget är på sex månader med chans till förlängning.

Vår kandidat

Vi tror att rätt kandidat är kommunikativ, strukturerad, samarbetsorienterad och har ett eget driv. Utöver det tror vi att du har:

Gymnasieutbildning inom relevant område samt arbetslivserfarenhet med liknande arbetsuppgifter
Kan uttrycka dig väl i både tal och skrift på både svenska och engelska
Tidigare arbetat som projektledare är meriterande.


Att vara konsult på Consensus

Som konsult hos Consensus får du stor frihet, kompetensutveckling och samtidigt ett stort personligt ansvar. Du blir en oerhört viktig medarbetare i vårt team och som ambassadör hos våra kunder. Du får en avgörande roll där din framgång kommer att bidra till vår och våra kunders fortsatta tillväxt.

Ansökan

Känner du dig redo för att ta nästa steg i din karriär och få möjlighet att använda din expertis för att göra skillnad för oss och våra kunder? Var med på vår resa så skapar vi unika möjligheter tillsammans!

Har du några frågor är du välkommen att kontakta Henrik Törngren, [email protected], Tel: 072- 60 06 449. Vi ser fram emot din ansökan på www.consensus.nu Visa mindre

Uthyrningsansvarig

Grums kommun är en del av Karlstadsregionen och ligger vid Vänerns strand, 20 minuters bilfärd från Karlstad. Hos oss får du alla de fördelar som finns av att arbeta i en liten kommun. Här har vi jobb som märks. Tillsammans gör vi skillnad varje dag, alla på olika sätt men alltid med kommunens invånare i fokus. Genom att följa vår värdegrund skapar vi en välkomnande kommun där det råder engagemang, delaktighet, professionalism och arbetsglädje. Grums Hyre... Visa mer
Grums kommun är en del av Karlstadsregionen och ligger vid Vänerns strand, 20 minuters bilfärd från Karlstad. Hos oss får du alla de fördelar som finns av att arbeta i en liten kommun. Här har vi jobb som märks. Tillsammans gör vi skillnad varje dag, alla på olika sätt men alltid med kommunens invånare i fokus. Genom att följa vår värdegrund skapar vi en välkomnande kommun där det råder engagemang, delaktighet, professionalism och arbetsglädje.

Grums Hyresbostäder AB (GHAB) är ett allmännyttigt bostadsföretag som till 100 % ägs av Grums kommun. GHAB har till huvuduppgift att inom Grums kommun äga och förvalta fastigheter samt därmed förenlig verksamhet. På GHAB arbetar 9 medarbetare, varav 4 arbetar med fastighetsskötsel och övriga är administrativ personal.

Hos oss gör du skillnad!

ARBETSUPPGIFTER
Som uthyrningsansvarig är du huvudansvarig för hela uthyrningsprocessen av våra lägenheter och lokaler. Det inkluderar allt som sker från det att en lägenhet blir uppsagd till att en ny hyresgäst flyttar in.

Du hanterar all kontakt med potentiella kunder bland annat genom vårt marknadssystem, visningar, besiktning, kontraktsskrivning med mera. Du sköter även om nyckelhanteringen.

Du ger den inflyttande kunden bästa möjliga förutsättningar samtidigt som du säkerställer ett bra avslut med den utflyttande.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har gymnasial eller eftergymnasial utbildning med administrativ inriktning eller annan erfarenhet som bedöms likvärdig. Vi ser gärna att du har utbildning inom marknadsföring, hyresjuridik, hyresförvaltning eller liknande. Det är meriterande om du har tidigare erfarenheter från fastighetsbolag.

Arbetet innebär kontakt med människor både i och utanför verksamheten vilket kräver en hög servicekänsla och en god samarbetsförmåga. Du ska ha en mycket god vana vid IT, gärna tidigare erfarenhet av arbete i momentums fastighetssystem. Du ska ha lätt att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska.

Du ska vara noggrann, strukturerad och ordningsam. Självklart delar du vår värdegrund om att vara professionell, välkomnande, engagerad och delaktig!

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Giltigt B-körkort är ett krav.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via post eller mejl.

I Grums kommun och GHAB vill vi ha en mångfald i arbetslivet och ta tillvara på de kvaliteter som en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför vår verksamhet.

Varmt välkommen med din ansökan!

Genom att skicka in din ansökan godkänner du att dina personuppgifter används i enlighet med gällande dataskyddslagstiftning för att Grums kommun och GHAB ska kunna tillhandahålla det stöd och den service kommunen ansvarar för. Läs mer på grums.se/personuppgifter.

Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes. Visa mindre

Miljösamordnare

Grums kommun har ca 9 000 invånare och ligger vid Vänerns strand 20 minuters bilfärd från Karlstad. I Grums kommun finns de fördelar den lilla kommunen kan erbjuda. Här finns närhet på alla sätt - till natur och vatten, till aktivitet och engagemang, till service och handel samt inte minst människor emellan. Tillväxtfunktionen arbetar bland annat med turism, näringsliv, övergripande strategiskt miljöarbete, kundtjänst och växel. Tillväxtfunktionen består... Visa mer
Grums kommun har ca 9 000 invånare och ligger vid Vänerns strand 20 minuters bilfärd från Karlstad. I Grums kommun finns de fördelar den lilla kommunen kan erbjuda. Här finns närhet på alla sätt - till natur och vatten, till aktivitet och engagemang, till service och handel samt inte minst människor emellan.

Tillväxtfunktionen arbetar bland annat med turism, näringsliv, övergripande strategiskt miljöarbete, kundtjänst och växel. Tillväxtfunktionen består för närvarande av sju medarbetare. Tillväxtfunktionen är organisatoriskt placerad på vår stabsfunktion Utveckling och förvaltning och leds av Näringslivschef.

ARBETSUPPGIFTER
Uppdraget innebär att arbeta med kommunens miljöfrågor på en strategisk nivå. Arbetsuppgifterna består i att utveckla, säkerställa genomförande och följa upp kommunens miljöarbete. Det innebär till exempel att leda arbetet med att ta fram och implementera policys och program inom miljöområdet, samt att vara en kompetensresurs för det kommunala miljöarbetet.

En del av arbetsuppgifterna kommer också innebära att söka projektpengar inom miljöområdet för att på så sätt kunna driva arbetet mer omfattande och långsiktigt.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har relevant utbildning inom miljöområdet. Vi värdesätter erfarenheter från arbete med hållbar utveckling och helhetstänkande gärna i offentlig verksamhet. Vi förväntar oss att du har förmåga att driva, genomföra och följa upp utvecklingsarbete i samverkan och dialog med olika aktörer.

Vem är du?
Du är utåtriktad, idérik och tar egna initiativ. Du trivs med att arbeta tillsammans med andra och skapa förtroende. Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.

Som miljösamordnare behöver du skapa och underhålla goda kontakter inom och utom organisationen. Din servicekänsla och förmåga att kommunicera och därigenom motivera blir avgörande för att lyckas. Vi ser miljöarbetet i kommunen som en långsiktig strategisk fråga och vi söker därför en självgående person med förmåga att arbeta framåtblickande och långsiktigt på ett uthålligt, strukturerat och disciplinerat sätt.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via post eller mejl.

I Grums kommun vill vi ha en mångfald i arbetslivet och ta tillvara på de kvaliteter som en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför vår verksamhet.

Varmt välkommen med din ansökan!


Inför rekryteringsarbetet har Grums kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Receptionist sökes

Om tjänsten Som receptionist kommer du att ansvara för sedvanliga administrativa uppgifter som kan dyka upp i en reception. Du arbetar i affärssystemet SAP och har erfarenhet av det sedan tidigare. Tjänsten är ett konsultuppdrag som förväntas pågå mellan 18/11-3/12. Om dig Vi söker dig som tidigare arbetat med liknande arbetsuppgifter och som är tillgänglig under ovan angivna period. Din datavana är god och du pratar obehindrat på svenska och engelska. Vi... Visa mer
Om tjänsten
Som receptionist kommer du att ansvara för sedvanliga administrativa uppgifter som kan dyka upp i en reception. Du arbetar i affärssystemet SAP och har erfarenhet av det sedan tidigare. Tjänsten är ett konsultuppdrag som förväntas pågå mellan 18/11-3/12.

Om dig
Vi söker dig som tidigare arbetat med liknande arbetsuppgifter och som är tillgänglig under ovan angivna period. Din datavana är god och du pratar obehindrat på svenska och engelska. Vidare ser vi att du är en serviceinriktad och flexibel person som trivs i en administrativ roll. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:

Adam Fransson Mörk via 054-7718552 eller [email protected]

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected]

Välkommen med din ansökan!

Sökord
receptionist, administratör, administration, sap, reception Visa mindre