Lediga jobb som Löneadministratör i Grums

Se lediga jobb som Löneadministratör i Grums. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Grums som finns hos arbetsgivaren.

Systemförvaltare och lönehandläggare

Ansök    Jul 1    Grums kommun    Löneadministratör
Grums kommun är en del av Karlstadsregionen och ligger vid Vänerns strand, 20 minuters bilfärd från Karlstad. Hos oss får du alla de fördelar som finns av att arbeta i en liten kommun. Här har vi jobb som märks. Tillsammans gör vi skillnad varje dag, alla på olika sätt men alltid med kommunens invånare i fokus. Genom att följa vår värdegrund skapar vi en välkomnande kommun där det råder engagemang, delaktighet, professionalism och arbetsglädje. HR-funktio... Visa mer
Grums kommun är en del av Karlstadsregionen och ligger vid Vänerns strand, 20 minuters bilfärd från Karlstad. Hos oss får du alla de fördelar som finns av att arbeta i en liten kommun. Här har vi jobb som märks. Tillsammans gör vi skillnad varje dag, alla på olika sätt men alltid med kommunens invånare i fokus. Genom att följa vår värdegrund skapar vi en välkomnande kommun där det råder engagemang, delaktighet, professionalism och arbetsglädje.

HR-funktionen i Grums kommun består av totalt sju medarbetare som arbetar såväl operativt som strategiskt med personal- och lönefrågor mot alla kommunens verksamheter. Funktionen ansvarar för att kommunens anställda får löner och andra ersättningar utbetalda samt för att driva processer, stödja verksamheterna och utveckla riktlinjer och strategier inom HR-området. En viktig uppgift är att stödja kommunens chefer i deras personal- och arbetsmiljöansvar. HR-funktionen leds av HR-chef.

Du erbjuds ett utvecklande arbete och förmåner såsom semesterväxling, friskvårdspeng, flexibel arbetstid och möjlighet att i viss mån arbeta hemifrån. Vi erbjuder också ett förmånligt pensionsavtal. Du hittar mer information om dessa och våra andra förmåner samt hur det är att jobba hos oss på grums.se

Hos oss gör du skillnad!

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som brinner för att arbeta med system - som vill djupdyka i de bakomliggande faktorerna så att lagar och avtal följs och rätt lön betalas ut. Tjänsten består av två huvudsakliga uppdrag; dels systemförvaltning av lönesystemet Visma Personec P och andra personaladministrativa system, dels lönehandläggning.

Vissa delar av systemförvaltningen görs idag av Visma medan andra sköts av dig och din systemkollega på HR-funktionen. Arbetet innebär vidareutveckling av befintliga rutiner och riktlinjer, liksom att skapa nya. Vid uppdateringar och förändringar av system eller avtal säkerställer ni tillsammans att våra system och rutiner fungerar korrekt och problemfritt för samtliga användare. Utbildning av chefer och medarbetare i olika system ingår i uppdraget. Då vi står inför förändringar på HR-funktionen finns stora möjligheter för dig att vara med och påverka hur arbetet ska bedrivas och i viss mån tjänstens innehåll.

Som lönehandläggare sköter du tillsammans med dina kollegor lönehanteringen för ungefär 1000 medarbetare. Du kommer att handlägga löner för anställda inom flera olika områden, såsom skola med ferie- och uppehållsanställningar, vård och omsorg samt administrativ personal. Du ska vara ett kvalificerat stöd till chefer och medarbetare i kollektivavtalsfrågor gällande lönefrågor. För de allra flesta gäller avtalet HÖK/Allmänna bestämmelser, men vi tillämpar även andra kollektivavtal. Ett annat viktigt inslag i arbetet är att informera om regler och rutiner både skriftligt och inför grupp.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom löneområdet alternativt annan utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har minst 2-3 års erfarenhet av kvalificerat arbete med lönehandläggning samt erfarenhet av systemförvaltning, gärna från löne-/personalsystem. Erfarenhet av arbete i Visma Personec P och kunskap i kommunala kollektivavtal är en fördel.

Arbetet kräver god administrations- och organisationsförmåga och vi vill att du som söker tjänsten är noggrann, serviceinriktad samt har lätt för att skapa och upprätthålla goda kontakter. Uppdraget kräver att du är självgående, kommunikativ och trygg. För att du ska trivas i rollen tror vi att du snabbt kan ställa om till nya förutsättningar och har god prioriteringsförmåga. Då uppdraget som systemförvaltare innebär kontinuerligt förbättringsarbete måste du ha initiativkraft, engagemang och kunna driva förändringsarbete. Vidare kräver tjänsten att du har mycket god förmåga att uttrycka dig väl samt pedagogiskt på svenska i både tal och skrift.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Självklart delar du vår värdegrund om att vara professionell, välkomnande, engagerad och delaktig!

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via post eller mejl.

I Grums kommun vill vi ha en mångfald i arbetslivet och ta tillvara på de kvaliteter som en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför vår verksamhet.

Varmt välkommen med din ansökan!


Genom att skicka in din ansökan godkänner du att dina personuppgifter används i enlighet med gällande dataskyddslagstiftning för att Grums kommun ska kunna tillhandahålla det stöd och den service kommunen ansvarar för. Läs mer på grums.se/personuppgifter.

Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes. Visa mindre

Lönehandläggare/Systemförvaltare

Ansök    Maj 5    Grums kommun    Löneadministratör
Grums kommun är en del av Karlstadsregionen och ligger vid Vänerns strand, 20 minuters bilfärd från Karlstad. Hos oss får du alla de fördelar som finns av att arbeta i en liten kommun. Här har vi jobb som märks. Tillsammans gör vi skillnad varje dag, alla på olika sätt men alltid med kommunens invånare i fokus. Genom att följa vår värdegrund skapar vi en välkomnande kommun där det råder engagemang, delaktighet, professionalism och arbetsglädje. HR-funktio... Visa mer
Grums kommun är en del av Karlstadsregionen och ligger vid Vänerns strand, 20 minuters bilfärd från Karlstad. Hos oss får du alla de fördelar som finns av att arbeta i en liten kommun. Här har vi jobb som märks. Tillsammans gör vi skillnad varje dag, alla på olika sätt men alltid med kommunens invånare i fokus. Genom att följa vår värdegrund skapar vi en välkomnande kommun där det råder engagemang, delaktighet, professionalism och arbetsglädje.

HR-funktionen i Grums kommun består av totalt sju medarbetare som arbetar såväl operativt som strategiskt med personal- och lönefrågor mot alla kommunens verksamheter. Funktionen ansvarar för att kommunens anställda får löner och andra ersättningar utbetalda samt för att driva processer, stödja verksamheterna och utveckla riktlinjer och strategier inom HR-området. En viktig uppgift är att stödja kommunens chefer i deras personal- och arbetsmiljöansvar. HR-funktionen leds av HR-chef.

Hos oss gör du skillnad!

ARBETSUPPGIFTER
Tjänsten består av två huvudsakliga uppdrag - dels lönehandläggning och dels systemförvaltning av lönesystemet Visma Personec P och andra personaladministrativa system. Vi söker därför dig som engagerar dig i såväl det dagliga arbetet med löner och anställningar, som i djupdykning i de bakomliggande faktorerna för att rätt lön ska betalas ut.

Våra lönehandläggare sköter tillsammans lönehanteringen för ungefär 1000 medarbetare. För de allra flesta gäller avtalet HÖK/Allmänna bestämmelser, men vi tillämpar även andra kollektivavtal. Du kommer att handlägga löner för anställda inom flera olika områden, så som skola med ferie- och uppehållsanställningar, vård och omsorg samt administrativ personal. Arbetet inkluderar allt från registrering av nyanställningar och scheman till rättning av löner samt avslut av anställningar och mycket mer. Du ska vara ett kvalificerat stöd till chefer och medarbetare i kollektivavtalsfrågor gällande lön och ett viktigt inslag i arbetet är att informera om regler och rutiner både skriftligt och inför grupp.

Systemförvaltningen sköts i nära samarbete med systemansvarig, som också arbetar på HR-funktionen. Vissa delar av systemförvaltningen görs idag av Visma. Arbetet innebär vidareutveckling av befintliga rutiner och riktlinjer, liksom att skapa nya. Vid uppdateringar och förändringar av system eller avtal säkerställer du tillsammans med systemansvarig att våra system och rutiner fungerar korrekt och problemfritt för samtliga användare. Utbildning av chefer och medarbetare i olika system ingår i uppdraget.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom löneområdet alternativt annan utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har minst 2-3 års erfarenhet av kvalificerat arbete med lönehandläggning, med detta som din huvudsakliga arbetsuppgift. Erfarenhet av systemförvaltning, gärna från löne-/personalsystem, är meriterande. Erfarenhet av arbete i Visma Personec P och kunskap i kommunala kollektivavtal är en fördel.

Arbetet kräver god administrations- och organisationsförmåga och vi vill att du som söker tjänsten är noggrann, serviceinriktad samt har lätt för att skapa och upprätthålla goda kontakter. Uppdraget kräver att du är självgående, kommunikativ och trygg. För att du ska trivas i rollen tror vi att du snabbt kan ställa om till nya förutsättningar och har god prioriteringsförmåga. Då uppdraget som systemförvaltare innebär kontinuerligt förbättringsarbete måste du ha initiativkraft, engagemang och kunna driva förändringsarbete. Vidare kräver tjänsten att du har mycket god förmåga att uttrycka dig väl samt pedagogiskt på svenska i både tal och skrift.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Självklart delar du vår värdegrund om att vara professionell, välkomnande, engagerad och delaktig!

Urvalsarbete sker löpande under ansökningstiden och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så vänta inte med att skicka in din ansökan!

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via post eller mejl.

I Grums kommun vill vi ha en mångfald i arbetslivet och ta tillvara på de kvaliteter som en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför vår verksamhet.

Varmt välkommen med din ansökan!


Genom att skicka in din ansökan godkänner du att dina personuppgifter används i enlighet med gällande dataskyddslagstiftning för att Grums kommun ska kunna tillhandahålla det stöd och den service kommunen ansvarar för. Läs mer på grums.se/personuppgifter.

Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes. Visa mindre

Lönehandläggare

Ansök    Jan 12    Grums kommun    Löneadministratör
Grums kommun är en del av Karlstadsregionen och ligger vid Vänerns strand, 20 minuters bilfärd från Karlstad. Hos oss får du alla de fördelar som finns av att arbeta i en liten kommun. Här har vi jobb som märks. Tillsammans gör vi skillnad varje dag, alla på olika sätt men alltid med kommunens invånare i fokus. Genom att följa vår värdegrund skapar vi en välkomnande kommun där det råder engagemang, delaktighet, professionalism och arbetsglädje. HR-funktio... Visa mer
Grums kommun är en del av Karlstadsregionen och ligger vid Vänerns strand, 20 minuters bilfärd från Karlstad. Hos oss får du alla de fördelar som finns av att arbeta i en liten kommun. Här har vi jobb som märks. Tillsammans gör vi skillnad varje dag, alla på olika sätt men alltid med kommunens invånare i fokus. Genom att följa vår värdegrund skapar vi en välkomnande kommun där det råder engagemang, delaktighet, professionalism och arbetsglädje.

HR-funktionen i Grums kommun består av totalt sju medarbetare som arbetar såväl operativt som strategiskt med personal- och lönefrågor mot alla kommunens verksamheter. Funktionen ansvarar för att kommunens anställda får löner och andra ersättningar utbetalda samt för att driva processer, stödja verksamheterna och utveckla riktlinjer och strategier inom HR-området. En viktig uppgift är att stödja kommunens chefer i deras personal- och arbetsmiljöansvar. HR-funktionen leds av HR-chef.

Hos oss gör du skillnad!

ARBETSUPPGIFTER
Din huvuduppgift som lönehandläggare blir att tillsammans med dina kollegor sköta lönehanteringen för ca 1000 medarbetare. För de allra flesta gäller kollektivavtalet Allmänna Bestämmelser, men vi har även anställda på avtalen PAN och BEA. Du kommer att hantera löner för anställda inom flera olika områden, så som skola (med ferie- och uppehållsanställningar), vård och omsorg samt administrativ personal.

Du kommer att arbeta med lönehandläggning i hela processen, från anställning till avslut. Arbetet inkluderar bland annat registrering av nyanställningar och scheman, rättning av löner, inrapportering av underlag gällande lönerelaterade ersättningar, utfärdande av olika slags intyg och avslut av anställningar. Utöver det kommer du även att arbeta med arkivering i personalakter och andra arbetsuppgifter som kan förekomma kring lönehandläggningen. Kontakt och support till kommunens chefer och medarbetare är självklart en viktig del av tjänsten.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom lönehantering alternativt annan utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi ser gärna att du har minst 2-3 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Det är meriterande med kunskap om kommunala kollektiv- och anställningsavtal, liksom vana från att arbeta i lönesystemet Personec P.

Arbetet kräver god administrations- och organisationsförmåga och vi vill att du som söker tjänsten ska vara serviceinriktad samt ha lätt för att skapa och upprätthålla goda kontakter. Rollen kräver en person som är självgående, flexibel, kommunikativ och trygg. Att du är noggrann och strukturerad ser vi som en självklarhet. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och att du delar vår värdegrund om att vara professionell, välkomnande, engagerad och delaktig.

Urvalsarbete sker löpande under ansökningstiden och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så vänta inte med att skicka in din ansökan!

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via post eller mejl.

I Grums kommun vill vi ha en mångfald i arbetslivet och ta tillvara på de kvaliteter som en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför vår verksamhet.

Varmt välkommen med din ansökan!


Genom att skicka in din ansökan godkänner du att dina personuppgifter används i enlighet med gällande dataskyddslagstiftning för att Grums kommun ska kunna tillhandahålla det stöd och den service kommunen ansvarar för. Läs mer på grums.se/personuppgifter.

Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes. Visa mindre

Lönehandläggare

Ansök    Mar 8    Grums kommun    Löneadministratör
Grums kommun är en del av Karlstadsregionen och ligger vid Vänerns strand, 20 minuters bilfärd från Karlstad. Hos oss får du alla de fördelar som finns av att arbeta i en liten kommun. Här har vi jobb som märks. Tillsammans gör vi skillnad varje dag, alla på olika sätt men alltid med kommunens invånare i fokus. Genom att följa vår värdegrund skapar vi en välkomnande kommun där det råder engagemang, delaktighet, professionalism och arbetsglädje. HR-funktio... Visa mer
Grums kommun är en del av Karlstadsregionen och ligger vid Vänerns strand, 20 minuters bilfärd från Karlstad. Hos oss får du alla de fördelar som finns av att arbeta i en liten kommun. Här har vi jobb som märks. Tillsammans gör vi skillnad varje dag, alla på olika sätt men alltid med kommunens invånare i fokus. Genom att följa vår värdegrund skapar vi en välkomnande kommun där det råder engagemang, delaktighet, professionalism och arbetsglädje.

HR-funktionen i Grums kommun består av totalt sju medarbetare som arbetar såväl operativt som strategiskt med personal- och lönefrågor mot alla kommunens verksamheter. Funktionen ansvarar för att kommunens anställda får löner och andra ersättningar utbetalda samt för att driva processer, stödja verksamheterna och utveckla riktlinjer och strategier inom HR-området. En viktig uppgift är att stödja kommunens chefer i deras personal- och arbetsmiljöansvar. HR-funktionen leds av HR-chef.

Hos oss gör du skillnad!

ARBETSUPPGIFTER
Din huvuduppgift som lönehandläggare blir att tillsammans med dina kollegor sköta lönehanteringen för ca 1000 medarbetare. För de allra flesta gäller kollektivavtalet Allmänna Bestämmelser, men vi har även anställda på avtalen PAN och BEA. Du kommer att hantera löner för anställda inom flera olika områden, så som skola (med ferie- och uppehållsanställningar), vård och omsorg samt administrativ personal.

Du kommer att arbeta med lönehandläggning i hela processen, från anställning till avslut. Arbetet inkluderar bland annat registrering av nyanställningar och scheman, rättning av löner, inrapportering av underlag gällande lönerelaterade ersättningar, utfärdande av olika slags intyg och avslut av anställningar. Utöver det kommer du även att arbeta med arkivering i personalakter och andra arbetsuppgifter som kan förekomma kring lönehandläggningen. Kontakt och support till kommunens chefer och medarbetare är självklart en viktig del av tjänsten.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom lönehantering alternativt annan utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi ser gärna att du har minst 2-3 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Det är meriterande med kunskap om kommunala kollektiv- och anställningsavtal, liksom vana från att arbeta i lönesystemet Personec P och med tillhörande systemdrift.

Arbetet kräver god administrations- och organisationsförmåga och vi vill att du som söker tjänsten ska vara serviceinriktad samt ha lätt för att skapa och upprätthålla goda kontakter. Rollen kräver en person som är självgående, flexibel, kommunikativ och trygg. Att du är noggrann och strukturerad ser vi som en självklarhet. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och att du delar vår värdegrund om att vara professionell, välkomnande, engagerad och delaktig.

Urvalsarbete sker löpande under ansökningstiden och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så vänta inte med att skicka in din ansökan!

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via post eller mejl.

I Grums kommun vill vi ha en mångfald i arbetslivet och ta tillvara på de kvaliteter som en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför vår verksamhet.

Varmt välkommen med din ansökan!


Genom att skicka in din ansökan godkänner du att dina personuppgifter används i enlighet med gällande dataskyddslagstiftning för att Grums kommun ska kunna tillhandahålla det stöd och den service kommunen ansvarar för. Läs mer på grums.se/personuppgifter.

Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes. Visa mindre

Lönehandläggare/Systemförvaltare

Ansök    Mar 2    Grums kommun    Löneadministratör
Grums kommun är en del av Karlstadsregionen och ligger vid Vänerns strand, 20 minuters bilfärd från Karlstad. Hos oss får du alla de fördelar som finns av att arbeta i en liten kommun. Här har vi jobb som märks. Tillsammans gör vi skillnad varje dag, alla på olika sätt men alltid med kommunens invånare i fokus. Genom att följa vår värdegrund skapar vi en välkomnande kommun där det råder engagemang, delaktighet, professionalism och arbetsglädje. HR-funktio... Visa mer
Grums kommun är en del av Karlstadsregionen och ligger vid Vänerns strand, 20 minuters bilfärd från Karlstad. Hos oss får du alla de fördelar som finns av att arbeta i en liten kommun. Här har vi jobb som märks. Tillsammans gör vi skillnad varje dag, alla på olika sätt men alltid med kommunens invånare i fokus. Genom att följa vår värdegrund skapar vi en välkomnande kommun där det råder engagemang, delaktighet, professionalism och arbetsglädje.

HR-funktionen i Grums kommun består av totalt sju medarbetare som arbetar såväl operativt som strategiskt med personal- och lönefrågor mot alla kommunens verksamheter. Funktionen ansvarar för att kommunens anställda får löner och andra ersättningar utbetalda samt för att driva processer, stödja verksamheterna och utveckla riktlinjer och strategier inom HR-området. En viktig uppgift är att stödja kommunens chefer i deras personal- och arbetsmiljöansvar. HR-funktionen leds av HR-chef.

Hos oss gör du skillnad!

ARBETSUPPGIFTER
Tjänsten består av två huvudsakliga uppdrag - dels lönehandläggning och dels systemförvaltning av lönesystemet Visma Personec P och andra personaladministrativa system. Vi söker därför dig som engagerar dig i såväl det dagliga arbetet med löner och anställningar, som i djupdykning i de bakomliggande faktorerna för att rätt lön ska betalas ut.

Våra lönehandläggare sköter tillsammans lönehanteringen för ungefär 1000 medarbetare. För de allra flesta gäller avtalet HÖK/Allmänna bestämmelser, men vi tillämpar även andra kollektivavtal. Du kommer att handlägga löner för anställda inom flera olika områden, så som skola med ferie- och uppehållsanställningar, vård och omsorg samt administrativ personal. Arbetet inkluderar allt från registrering av nyanställningar och scheman till rättning av löner samt avslut av anställningar och mycket mer. Du ska vara ett kvalificerat stöd till chefer och medarbetare i kollektivavtalsfrågor gällande lön och ett viktigt inslag i arbetet är att informera om regler och rutiner både skriftligt och inför grupp.

Systemförvaltningen sköts i nära samarbete med systemansvarig, som också arbetar på HR-funktionen. Vissa delar av systemförvaltningen görs idag av Visma. Arbetet innebär vidareutveckling av befintliga rutiner och riktlinjer, liksom att skapa nya. Vid uppdateringar och förändringar av system eller avtal säkerställer du tillsammans med systemansvarig att våra system och rutiner fungerar korrekt och problemfritt för samtliga användare. Utbildning av chefer och medarbetare i olika system ingår i uppdraget.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom löneområdet alternativt annan utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har minst 2-3 års erfarenhet av kvalificerat arbete med lönehandläggning, med detta som din huvudsakliga arbetsuppgift. Erfarenhet av systemförvaltning, gärna från löne-/personalsystem, är meriterande. Erfarenhet av arbete i Visma Personec P och kunskap i kommunala kollektivavtal är en fördel.

Arbetet kräver god administrations- och organisationsförmåga och vi vill att du som söker tjänsten är noggrann, serviceinriktad samt har lätt för att skapa och upprätthålla goda kontakter. Uppdraget kräver att du är självgående, kommunikativ och trygg. För att du ska trivas i rollen tror vi att du snabbt kan ställa om till nya förutsättningar och har god prioriteringsförmåga. Då uppdraget som systemförvaltare innebär kontinuerligt förbättringsarbete måste du ha initiativkraft, engagemang och kunna driva förändringsarbete. Vidare kräver tjänsten att du har mycket god förmåga att uttrycka dig väl samt pedagogiskt på svenska i både tal och skrift.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Självklart delar du vår värdegrund om att vara professionell, välkomnande, engagerad och delaktig!

Urvalsarbete sker löpande under ansökningstiden och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så vänta inte med att skicka in din ansökan!

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via post eller mejl.

I Grums kommun vill vi ha en mångfald i arbetslivet och ta tillvara på de kvaliteter som en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför vår verksamhet.

Varmt välkommen med din ansökan!


Genom att skicka in din ansökan godkänner du att dina personuppgifter används i enlighet med gällande dataskyddslagstiftning för att Grums kommun ska kunna tillhandahålla det stöd och den service kommunen ansvarar för. Läs mer på grums.se/personuppgifter.

Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes. Visa mindre

Lönehandläggare

Ansök    Maj 29    Grums kommun    Löneadministratör
Grums kommun har ca 9 000 invånare och ligger vid Vänerns strand 20 minuters bilfärd från Karlstad. I Grums kommun finns de fördelar den lilla kommunen kan erbjuda. Här finns närhet på alla sätt - till natur och vatten, till aktivitet och engagemang, till service och handel samt inte minst människor emellan. HR-funktionen i Grums kommun består av totalt sju medarbetare som arbetar med personal- och lönefrågor mot alla kommunens verksamheter. Vi arbetar b... Visa mer
Grums kommun har ca 9 000 invånare och ligger vid Vänerns strand 20 minuters bilfärd från Karlstad. I Grums kommun finns de fördelar den lilla kommunen kan erbjuda. Här finns närhet på alla sätt - till natur och vatten, till aktivitet och engagemang, till service och handel samt inte minst människor emellan.

HR-funktionen i Grums kommun består av totalt sju medarbetare som arbetar med personal- och lönefrågor mot alla kommunens verksamheter. Vi arbetar både operativt och strategiskt. HR-funktionen ansvarar för att kommunens anställda får löner och andra ersättningar utbetalda. HR-funktionen ansvarar också för att driva processer, stödja verksamheterna samt utveckla riktlinjer och strategier inom HR-området. En viktig uppgift är att stödja kommunens chefer i deras personal- och arbetsmiljöansvar. HR-funktionen leds av HR-chef.

ARBETSUPPGIFTER
Din huvuduppgift som lönehandläggare blir att tillsammans med dina kollegor sköta lönehanteringen för ca 1000 medarbetare. För de allra flesta gäller avtalet Allmänna Bestämmelser, men vi har även anställda på avtalen PAN och BEA. Du kommer att hantera löner för anställda inom flera olika områden, så som skola (med ferie- och uppehållsanställningar), vård och omsorg samt administrativ personal.

Du kommer att arbeta med lönehandläggning i hela processen, från anställning till avslut. Arbetet inkluderar bland annat registrering av nyanställningar, upprättande av anställningsavtal, registrering av scheman, rättning av löner, inrapportering av underlag gällande lönerelaterade ersättningar, utfärdande av olika sorters intyg och avslut av anställningar. Utöver det kommer du även att arbeta med arkivering i personalakter och andra arbetsuppgifter som kan förekomma kring lönehandläggningen. Kontakt och support till kommunens chefer och medarbetare är självklart en viktig del av tjänsten.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom lönehantering alternativt annan utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi ser gärna att du har minst 2-3 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Det är meriterande med kunskap om kommunala kollektiv- och anställningsavtal, liksom vana från att arbeta i lönesystemet Personec P samt tillhörande PS Självservice.

Arbetet kräver god administrations- och organisationsförmåga och vi vill att du som söker tjänsten ska vara serviceinriktad samt ha lätt för att skapa och upprätthålla goda kontakter. Rollen kräver en person som är självgående, flexibel, kommunikativ och trygg. Att du är noggrann och strukturerad ser vi som en självklarhet. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via post eller mejl.

I Grums kommun vill vi ha en mångfald i arbetslivet och ta tillvara på de kvaliteter som en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför vår verksamhet.

Varmt välkommen med din ansökan!


Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Visa mindre

Lönehandläggare

Grums kommun har ca 9 000 invånare och ligger vid Vänerns strand 20 minuters bilfärd från Karlstad. I Grums kommun finns de fördelar den lilla kommunen kan erbjuda. Här finns närhet på alla sätt - till natur och vatten, till aktivitet och engagemang, till service och handel samt inte minst människor emellan. HR-funktionen i Grums kommun består av totalt sju medarbetare som arbetar med personal- och lönefrågor mot alla kommunens verksamheter. Vi arbetar b... Visa mer
Grums kommun har ca 9 000 invånare och ligger vid Vänerns strand 20 minuters bilfärd från Karlstad. I Grums kommun finns de fördelar den lilla kommunen kan erbjuda. Här finns närhet på alla sätt - till natur och vatten, till aktivitet och engagemang, till service och handel samt inte minst människor emellan.

HR-funktionen i Grums kommun består av totalt sju medarbetare som arbetar med personal- och lönefrågor mot alla kommunens verksamheter. Vi arbetar både operativt och strategiskt. HR-funktionen ansvarar för att kommunens anställda får löner och andra ersättningar utbetalda. HR-funktionen ansvarar också för att driva processer, stödja verksamheterna samt utveckla riktlinjer och strategier inom HR-området. En viktig uppgift är att stödja kommunens chefer i deras personal- och arbetsmiljöansvar. HR-funktionen leds av HR-chef.

ARBETSUPPGIFTER
Din huvuduppgift som lönehandläggare blir att tillsammans med dina kollegor sköta lönehanteringen för ca 1000 medarbetare. För de allra flesta gäller avtalet Allmänna Bestämmelser, men vi har även anställda på avtalen PAN och BEA. Du kommer att hantera löner för anställda inom flera olika områden, så som skola (med ferie- och uppehållsanställningar), vård och omsorg samt administrativ personal.

Du kommer att arbeta med lönehandläggning i hela processen, från anställning till avslut. Arbetet inkluderar bland annat registrering av nyanställningar, upprättande av anställningsavtal, registrering av scheman, rättning av löner, inrapportering av underlag gällande lönerelaterade ersättningar, utfärdande av olika sorters intyg och avslut av anställningar. Utöver det kommer du även att arbeta med arkivering i personakter och andra arbetsuppgifter som kan förekomma kring lönehandläggningen. Arbete med kommunens pensionshantering kan också komma att bli en del av tjänsten.

Support till kommunens chefer och arbetsledare förekommer både via telefon/dator och genom besök i verksamheterna.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har lägst gymnasiekompetens med lämplig inriktning. Eftergymnasial utbildning inom lönehantering är meriterande.

Du ska ha kunskaper i lönehantering och gärna minst 2-3 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Det är meriterande med kunskap om kommunala kollektiv- och anställningsavtal, liksom vana från att arbeta i lönesystemet Personec P samt tillhörande PS Självservice. Har du erfarenhet av pensionshantering är också det meriterande.

Arbetet kräver god administrations- och organisationsförmåga och vi vill att du som söker tjänsten ska vara serviceinriktad och ha lätt för att skapa och upprätthålla goda kontakter. Rollen kräver en person som är självgående, flexibel, kommunikativ och trygg. Att du är noggrann och strukturerad ser vi som en självklarhet. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via post eller mejl.

I Grums kommun vill vi ha en mångfald i arbetslivet och ta tillvara på de kvaliteter som en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför vår verksamhet.

Varmt välkommen med din ansökan!


Inför rekryteringsarbetet har Grums kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre