Lediga jobb som Helpdesktekniker/Supporttekniker i Grums

Se lediga jobb som Helpdesktekniker/Supporttekniker i Grums. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Grums som finns hos arbetsgivaren.

IT-TEKNIKER

Om företaget Vår kund är ett välkänt och stort industriföretag i Grums. Vid en telefonintervju med ansvarig rekryterare kommer mer information om företaget ges. Din roll I rollen som IT-Tekniker kommer du att tillhöra ett kompetent IT-team där du arbetar i företagets ärendehanteringssystem - du kommer att ge support inom både mjukvara och i vissa fall även hårdvara. Huvudsakliga arbetsuppgifter - Ta emot, registrera, prioritera och kategorisera ärende... Visa mer
Om företaget

Vår kund är ett välkänt och stort industriföretag i Grums. Vid en telefonintervju med ansvarig rekryterare kommer mer information om företaget ges.

Din roll

I rollen som IT-Tekniker kommer du att tillhöra ett kompetent IT-team där du arbetar i företagets ärendehanteringssystem - du kommer att ge support inom både mjukvara och i vissa fall även hårdvara.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

- Ta emot, registrera, prioritera och kategorisera ärenden

- Besöka de användarna på siten som behöver support där fjärrstyrning inte fungerar eller räcker till

- Beställa datorer, telefoner och tillbehör till det lokala IT-lagret samt till de gemensamma funktionerna ur företagets standardsortiment

- Leverera ut hårdvara till användarna och våra gemensamma funktioner på respektive site

- Preparera datorer samt installera program och tillbehör

- Dokumentera ärenden i ärendehanteringssystemet för både slutanvändare och IT-resurser

- Vid komplexa ärenden förmedlas dessa till en 2 eller 3-line support

- Sammanfatta incidenter och service requests för att kunna initiera riktade utbildningsinsatser



Omfattning: Heltid, 100%

Anställningsform: Inledanade konsultuppdrag på 6 månader där du blir anställd som Clevrys konsult och arbetar ute hos vår kund. Efter uppdragets slut är ambitionen att du erbjuds en tillsvidareanställning hos vår kund.

Placering: Grums, ca tre mil väster om Karlstad i Värmland

Arbetstider: Ordinarie kontorstider. Kan ev bli tal om jour vid sporadiska tillfällen, vid dessa specialfall betalas jourtillägg ut



Din profil

Vi söker dig som har läst en gymnasieutbildning inom IT. Du har 1-2 års erfarenhet av en likande roll sedan innan, ex har du arbetat som IT-Tekniker, IT-support eller Onsite-Tekniker. Du kommunicerar flytande i både svenska och engelska.

Det är meriterande om du har arbetat med:

- Olika versioner av Windows som operativsystem

- MS Office

- Skrivare och utskriftshantering

- Mobiltelefoni och mobila enheter/surfplattor

Som person hoppas vi att du är serviceminded, lugn och tålmodig. Du trivs i en roll med ansvar och där du arbetar mot mål.

Rekryteringsprocessen

I denna rekryteringsprocess samarbetar detta industriföretag med konsult- och rekryteringsföretaget Clevry. Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.

Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.

Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta ansvarig rekryterare: [email protected] Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Om Clevry

I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.

Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden (https://www.linkedin.com/company/clevry/mycompany/) Visa mindre

2nd line support till StrongPoint!

Är du den som alltid får hjälpa nära och kära när tekniken strular? Vill du ta chansen att vara en del av något större? Teknikföretaget StrongPoint söker initiativtagande och ansvarsfulla supporttekniker till sitt team i Grums! Om företaget StrongPoint är ett företag inom butiksteknologi som erbjuder lösningar och tjänster för att göra butiker smartare, shoppingupplevelsen bättre och e-handel effektivare. I över 35 år har StrongPoint lyssnat på dagligvaru... Visa mer
Är du den som alltid får hjälpa nära och kära när tekniken strular? Vill du ta chansen att vara en del av något större? Teknikföretaget StrongPoint söker initiativtagande och ansvarsfulla supporttekniker till sitt team i Grums!

Om företaget
StrongPoint är ett företag inom butiksteknologi som erbjuder lösningar och tjänster för att göra butiker smartare, shoppingupplevelsen bättre och e-handel effektivare. I över 35 år har StrongPoint lyssnat på dagligvaruhandlare och utvecklat tekniska lösningar för att hjälpa dem att bli mer produktiva och skapa effektivitetsvinster, däribland genom den marknadsledande CashGuard som hjälper butiker att få en trygg och säker hantering av kontanter, E-handelslösningar med både hårdvara och mjukvara, vågar med mera. Bolaget har huvudkontor i Norge och är noterade på Oslobörsen.

Information om tjänsten
Professionals Nord söker i samarbete med StrongPoint en supperttekniker/2nd line support. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos StrongPoint.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och StrongPoints önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till [email protected].

Du erbjuds

• Arbete på ett innovativt och effektivitetsbesatt teknikföretag
• En arbetsgivare som värdesätter och värnar om sina anställda
• Utveckling av din egna kompetens och problemlösningsförmåga

Arbetsuppgifter

• Lösa avancerade hård/mjukvaruproblem remote eller via telefon åt kunden
• Guida kunden till lösning där vi inte kan fjärrstyra maskiner

Som supporttekniker/2nd line support hos StrongPoint kommer du bli en viktig del av ett tvärfunktionellt supportteam. Tillsammans arbetar ni för att ge snabb, trygg och säker support både till interna och externa kunder, endera via telefon, mejl eller andra kanaler.

Tjänsten är på heltid och schemalagd under öppettiderna 07:00-20:00 på vardagar.

Vi söker dig som:

• Har ett stort tekniskt intresse och god datorvana
• Är lösningsorienterad och serviceinriktad
• Ha god kunskap om tekniska lösningar och stor förståelse för olika mjukvaror

Det är även starkt meriterande om du har tidigare erfarenhet av helpdesk eller butiksmiljö, samt kunskap om olika programvaror, databashantering och nätverk. Vi ser också att du har god svenska och engelska i tal och skrift. 

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos StrongPoint. Du som söker är en driven person med stor nyfikenhet på branschen, och som motiveras av samarbete och prestigelöst grupptänkande.

START: Omgående eller enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid
STAD: Grums
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Jesper Wingqvist

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected] Visa mindre

Onsitetekniker till Billerud

Söker du ett jobb där du får kombinera att arbeta med människan och tekniken? Har du ett brinnande intresse för IT och teknik samt en god pedagogisk förmåga? Då är detta en tjänst för dig! Nu söker Centric en onsitetekniker till ett uppdrag hos vår kund Billerud. Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling, där du hela tiden fyl... Visa mer
Söker du ett jobb där du får kombinera att arbeta med människan och tekniken? Har du ett brinnande intresse för IT och teknik samt en god pedagogisk förmåga? Då är detta en tjänst för dig! Nu söker Centric en onsitetekniker till ett uppdrag hos vår kund Billerud.

Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling, där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär hos oss!

Arbetsuppgifter
Du kommer att sköta drift och support av kundens klienthårdvara och kringutrustning. Här arbetar du frekvent i ett ärendehanteringsystem där allt ska dokumenteras.

Beredskapstjänst ingår i befattningen. Förskjuten arbetstid samt resor i tjänsten kan förekomma.

Exempel på uppgifter:
- Administrera och hantera ärenden
- Supportera användare på siten
- Beställa datorer, telefoner och tillbehör
- Leverera ut hårdvara till användarna
- Preparera datorer samt installera program och tillbehör
- Förmedla ärenden till kollegor i 2nd line och till 3rd line
- Sammanfatta incidenter och service requests för att kunna initiera riktade utbildningsinsatser

Din profil och kvalifikationen
Som person är du serviceinriktad, social och tillmötesgående. Vi ser också att du är lugn och ansvarstagande. Goda kunskaper i svenska och engelska är ett krav. 

Krav
- Arbetslivserfarenhet av teknisk support
- Kunskap om Active Directory och Exchange
- Kunskap om klienter och servrar med olika versioner av Windows som operativsystem
- Kunskap om MS Office
- Kunskap om klienthårdvara som skrivare
- Kunskap om mobiltelefoni och mobila enheter/surfplattor
- Hantera och felsöka datorer via fjärrstyrningsprogram
- Kunskap om ITIL
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vad vi erbjuder
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas, även om de har några år på nacken. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.

Mer om oss
Centric är ett IT-företag med närmare 400 anställda och med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Josefine Gustafsson på tfn: 0734-159357 eller [email protected]


Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Visa mindre

Supporttekniker till StrongPoint i Grums

StrongPoint tillhandahåller innovativa systemlösningar för dagens flexibla dagligvaruhandel - både i butik och online. StrongPoint har under åren utvecklat starka partnerskap med både kunder och leverantörer och är marknadsledande inom E-handelslogistik för dagligvaruhandeln i Sverige och Norden. StrongPoint erbjuder även sina kunder omfattande erfarenhet, service och support för alla sina lösningar vilket hjälper kunden att öka sin produktivitet och förbä... Visa mer
StrongPoint tillhandahåller innovativa systemlösningar för dagens flexibla dagligvaruhandel - både i butik och online. StrongPoint har under åren utvecklat starka partnerskap med både kunder och leverantörer och är marknadsledande inom E-handelslogistik för dagligvaruhandeln i Sverige och Norden. StrongPoint erbjuder även sina kunder omfattande erfarenhet, service och support för alla sina lösningar vilket hjälper kunden att öka sin produktivitet och förbättra sina kunders shoppingupplevelse. Vårt team står redo att leverera professionell service och konsulttjänster både i Sverige och internationellt med mer än 600 anställda i Norge, Sverige, Baltikum och Spanien. StrongPoint har sitt huvudkontor i Rælingen i Norge och är noterat på Oslobörsen (ticker: STRONG).

Besök gärna vår hemsida för mer information om oss.www.strongpoint.com

Har du kunskap inom teknisk service och vill arbeta i en självständig och ansvarstagande roll? Vi söker dig som vill arbeta som supporttekniker hos StrongPoint. Här har du stora möjligheter till personlig och professionell utveckling

Arbetsuppgifter
Som supporttekniker arbetar du med dagliga supportärenden för alla våra kunder inom detaljhandel och dagligvarubranschen. Vi supporterar även partners utomlands. Tjänsten innebär schemalagda arbetstider på veckor och helger.

Vi utför idag:

* Support via telefon, mail, chatt på samtliga produkter inom området Detaljhandel
* Remote-uppkopplingar för felavhjälpning
* Installationer och underhåll av mjukvaror
* Utbildar och hjälper våra fälttekniker
* Utbildar kunder
* Skapar och underhåller dokumentation

Utbildning och erfarenhet

* Lägst Gymnasieexamen inom data/nätverk
* Goda kunskaper på olika programvaror, operativsystem
* Erfarenhet av molntjänster och databashantering är meriterande
* Tidigare erfarenhet från servicerelaterade yrken.
* Meriterande med erfarenhet från liknande roll i dagligvarubranschen
* B-körkort
* Du uttrycker dig väl i tal och skrift, både på svenska och engelska

Personliga egenskaper
För att trivas i rollen som supporttekniker är det viktigt att du är bekväm med att organisera och planera ditt arbete samt är beredd att arbeta mycket på egen hand. Du känner dig trygg i att agera som ansiktet utåt för StrongPoint samt att vara lyhörd och ge bästa service till dina kunder. Vidare är du kommunikativ och samarbetsvillig samt har lätt för att skapa goda relationer med såväl kunder och kolleger. Jobbet är varierande och ställer stora krav på flexibilitet.

Vad kan StrongPoint erbjuda dig?
Du kommer till en attraktiv och förändringsbenägen arbetsgivare och får goda karriärmöjligheter. Du får samarbeta med duktiga arbetskamrater i en modern arbetsmiljö som präglas av öppenhet och framtidstro. Du får en arbetsplats i företagets kontor i Grums. Marknadsmässiga anställnings- och lönevillkor erbjuds. Tjänsten är på heltid med tillträde omgående eller efter överenskommelse.

Kontakt
I denna rekrytering samarbetar StrongPoint med Experis. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Katarina Glennert, Experis, på 054-221881.

I din ansökan vill vi ha en kort sammanfattning av hur du passar för huvuduppgifterna, samt en motivation till varför just du är lämplig för denna tjänst . Du lämnar din ansökan till denna tjänst genom att klicka på länken här intill, med bifogat CV.

Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas tidigare än sista ansökningsdatum.

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Supporttekniker till StrongPoint!

Med StrongPoint som partner kan du som kund dra nytta av nya möjligheter och nya innovationer som lyfter din verksamhet till nya nivåer. StrongPoint tillhandahåller de bästa tekniska lösningarna tillsammans med rådgivande expertis. Vi bygger långsiktiga relationer och ger personlig service på våra kunders villkor. Har du kunskap inom teknisk support och vill arbeta i en självständig och ansvarstagande roll? Vi söker dig som vill arbeta som supportteknik... Visa mer
Med StrongPoint som partner kan du som kund dra nytta av nya möjligheter och nya innovationer som lyfter din verksamhet till nya nivåer. StrongPoint tillhandahåller de bästa tekniska lösningarna tillsammans med rådgivande expertis. Vi bygger långsiktiga relationer och ger personlig service på våra kunders villkor.

Har du kunskap inom teknisk support och vill arbeta i en självständig och ansvarstagande roll? Vi söker dig som vill arbeta som supporttekniker hos StrongPoint.

Om StrongPoint
StrongPoint tillhandahåller innovativa, integrerade butiksteknologiska lösningar för dagens flexibla dagligvaruhandel – både i butik och online. StrongPoint har under åren utvecklat starka partnerskap med både kunder och leverantörer och är marknadsledande inom E-handelslogistik för dagligvaruhandeln i Sverige och Norden. StrongPoint erbjuder även sina kunder omfattande erfarenhet, service och support för alla sina lösningar vilket hjälper kunden att öka sin produktivitet och förbättra sina kunders shoppingupplevelse. Vårt team står redo att leverera professionell service och konsulttjänster både i Sverige och internationellt med mer än 500 anställda i Norge, Sverige, Baltikum och Spanien. StrongPoint har sitt huvudkontor i Rælingen i Norge och är noterat på Oslobörsen (ticker: STRONG). I Sverige har StrongPoint kontor i Kista, Täby, Mölndal, Grums och Malmö med servicetekniker över hela landet.

Arbetsuppgifter
Som supporttekniker arbetar du med dagliga supportärenden för alla våra kunder inom detalj- och dagligvaruhandel. Vi supporterar även partners utomlands.

Dina arbetsuppgifter kommer innebära:

* Support via telefon, mail och chatt på samtliga produkter inom området detaljhandel

* Remote-uppkoppling för felavhjälpning

* Installationer och underhåll av mjukvara

* Att utbilda och hjälpa våra fälttekniker

* Att utbilda kunder

* Att skapa och underhålla dokumentation

Vem söker vi?
För att trivas i rollen som supporttekniker ser vi att du minst har en gymnasieexamen inom data/nätverk. Du har goda kunskaper i olika programvaror, molntjänster samt databashantering och du har tidigare erfarenhet av att ge service. Vi ser att du i den här tjänsten behöver B-körkort och att du behärskar både svenska och engelska väl i tal och skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet från liknande roll inom dagligvaruhandel.

Personliga egenskaper
Som supporttekniker för StrongPoint är det viktigt att du är bekväm med att organisera och planera ditt arbete samt är beredd att arbeta mycket på egen hand som en viktig kugge i teamet. Du känner dig trygg i att agera som ansiktet utåt för StrongPoint samt att vara lyhörd och ge bästa service till våra kunder. Vidare är du kommunikativ och samarbetsvillig samt har lätt för att skapa goda relationer med såväl kunder som kolleger. Jobbet är varierande och ställer stora krav på flexibilitet.

Vad kan StrongPoint erbjuda dig?
Du kommer till en attraktiv och expansiv arbetsgivare och får goda karriärmöjligheter. Du får samarbeta med duktiga arbetskamrater i en modern arbetsmiljö som präglas av öppenhet och framtidstro. Du får en arbetsplats på företagets kontor i Grums. Tjänsten är på heltid med tillträde omgående eller efter överenskommelse.

Övrigt
Placering: Grums

Omfattning: Heltid

Arbetstider: Kvällar och helger ingår i tjänsten

Kontakt
Ansöker gör du via ansökningsformuläret nedan. Din ansökan vill vi ha senast den 6 augusti. För frågor om tjänsten kontakta Sofia Kyrk, [email protected] alt. 072-146 11 64 Visa mindre

Supporttekniker till StrongPoint!

Med StrongPoint som partner kan du som kund dra nytta av nya möjligheter och nya innovationer som lyfter din verksamhet till nya nivåer. StrongPoint tillhandahåller de bästa tekniska lösningarna tillsammans med rådgivande expertis. Vi bygger långsiktiga relationer och ger personlig service på våra kunders villkor. Har du kunskap inom teknisk support och vill arbeta i en självständig och ansvarstagande roll? Vi söker dig som vill arbeta som supportteknik... Visa mer
Med StrongPoint som partner kan du som kund dra nytta av nya möjligheter och nya innovationer som lyfter din verksamhet till nya nivåer. StrongPoint tillhandahåller de bästa tekniska lösningarna tillsammans med rådgivande expertis. Vi bygger långsiktiga relationer och ger personlig service på våra kunders villkor.

Har du kunskap inom teknisk support och vill arbeta i en självständig och ansvarstagande roll? Vi söker dig som vill arbeta som supporttekniker hos StrongPoint.

Om StrongPoint
StrongPoint tillhandahåller innovativa, integrerade butiksteknologiska lösningar för dagens flexibla dagligvaruhandel – både i butik och online. StrongPoint har under åren utvecklat starka partnerskap med både kunder och leverantörer och är marknadsledande inom E-handelslogistik för dagligvaruhandeln i Sverige och Norden. StrongPoint erbjuder även sina kunder omfattande erfarenhet, service och support för alla sina lösningar vilket hjälper kunden att öka sin produktivitet och förbättra sina kunders shoppingupplevelse. Vårt team står redo att leverera professionell service och konsulttjänster både i Sverige och internationellt med mer än 500 anställda i Norge, Sverige, Baltikum och Spanien. StrongPoint har sitt huvudkontor i Rælingen i Norge och är noterat på Oslobörsen (ticker: STRONG). I Sverige har StrongPoint kontor i Kista, Täby, Mölndal, Grums och Malmö med servicetekniker över hela landet.

Arbetsuppgifter
Som supporttekniker arbetar du med dagliga supportärenden för alla våra kunder inom detalj- och dagligvaruhandel. Vi supporterar även partners utomlands.

Dina arbetsuppgifter kommer innebära:

* Support via telefon, mail och chatt på samtliga produkter inom området detaljhandel

* Remote-uppkoppling för felavhjälpning

* Installationer och underhåll av mjukvara

* Att utbilda och hjälpa våra fälttekniker

* Att utbilda kunder

* Att skapa och underhålla dokumentation

Vem söker vi?
För att trivas i rollen som supporttekniker ser vi att du minst har en gymnasieexamen inom data/nätverk. Du har goda kunskaper i olika programvaror, molntjänster samt databashantering och du har tidigare erfarenhet av att ge service. Vi ser att du i den här tjänsten behöver B-körkort och att du behärskar både svenska och engelska väl i tal och skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet från liknande roll inom dagligvaruhandel.

Personliga egenskaper
Som supporttekniker för StrongPoint är det viktigt att du är bekväm med att organisera och planera ditt arbete samt är beredd att arbeta mycket på egen hand som en viktig kugge i teamet. Du känner dig trygg i att agera som ansiktet utåt för StrongPoint samt att vara lyhörd och ge bästa service till våra kunder. Vidare är du kommunikativ och samarbetsvillig samt har lätt för att skapa goda relationer med såväl kunder som kolleger. Jobbet är varierande och ställer stora krav på flexibilitet.

Vad kan StrongPoint erbjuda dig?
Du kommer till en attraktiv och expansiv arbetsgivare och får goda karriärmöjligheter. Du får samarbeta med duktiga arbetskamrater i en modern arbetsmiljö som präglas av öppenhet och framtidstro. Du får en arbetsplats på företagets kontor i Grums. Tjänsten är på heltid med tillträde omgående eller efter överenskommelse.

Övrigt
Placering: Grums

Omfattning: Heltid

Arbetstider: Kvällar och helger ingår i tjänsten

Kontakt
Ansöker gör du via ansökningsformuläret nedan. Din ansökan vill vi ha senast den 22 september. För frågor om tjänsten kontakta Sofia Kyrk, [email protected] alt. 072-146 11 64 Visa mindre

Supporttekniker till StrongPoint

StrongPoint är en global koncern som erbjuder en mångsidig och marknadsledande produkt- och tjänsteportfölj för främst detaljhandeln och dagligvarukedjor i Europa. Koncernens utbud organiseras i tre områden: Detaljhandel, Etiketter och Kontantsäkerhet. Koncernens ägarbolag, StrongPoint ASA, är börsnoterat i Norge och totalt är de ca 600 anställda. Företaget har sitt huvudkontor i Norge och kontor på flera platser i Sverige, bland annat i Mölndal, Kista, Gr... Visa mer
StrongPoint är en global koncern som erbjuder en mångsidig och marknadsledande produkt- och tjänsteportfölj för främst detaljhandeln och dagligvarukedjor i Europa. Koncernens utbud organiseras i tre områden: Detaljhandel, Etiketter och Kontantsäkerhet. Koncernens ägarbolag, StrongPoint ASA, är börsnoterat i Norge och totalt är de ca 600 anställda. Företaget har sitt huvudkontor i Norge och kontor på flera platser i Sverige, bland annat i Mölndal, Kista, Grums och Malmö. Mer information om StrongPoint finner du på www.strongpoint.se

StrongPoint förändrar sättet som butiker gör affärer genom att leverera integrerade och innovativa tekniska lösningar på detaljhandlarnas villkor. StrongPoint erbjuder även sina kunder omfattande erfarenhet, service och support för alla sina lösningar vilket hjälper kunden att öka sin produktivitet och förbättra sina kunders shoppingupplevelse.

Har du kunskap inom teknisk service och vill arbeta i en självständig och ansvarstagande roll? Vi söker dig som vill arbeta som supporttekniker hos StrongPoint. Här har du stora möjligheter till personlig och professionell utveckling.

Arbetsuppgifter
Som supporttekniker arbetar du med dagliga supportärenden för alla våra kunder inom detaljhandel och dagligvarubranschen. Vi supporterar även partners utomlands. Tjänsten innebär schemalagda arbetstider på veckor och helger.

Vi utför idag:
Support via telefon, mail, chatt på samtliga produkter inom området Detaljhandel
Remote-uppkopplingar för felavhjälpning
Installationer och underhåll av mjukvaror
Utbildar och hjälper våra fälttekniker
Utbildar kunder
Skapar och underhåller dokumentation

Utbildning och erfarenhet
* Lägst Gymnasieexamen inom data/nätverk
* Goda kunskaper på olika programvaror, operativsystem och databashantering.
* Tidigare erfarenhet från servicerelaterade yrken.
* Meriterande med erfarenhet från liknande roll i dagligvarubranschen
* B-körkort
* Du uttrycker dig väl i tal och skrift, både på svenska och engelska

Personliga egenskaper
För att trivas i rollen som supporttekniker är det viktigt att du är bekväm med att organisera och planera ditt arbete samt är beredd att arbeta mycket på egen hand. Du känner dig trygg i att agera som ansiktet utåt för StrongPoint samt att vara lyhörd och ge bästa service till dina kunder. Vidare är du kommunikativ och samarbetsvillig samt har lätt för att skapa goda relationer med såväl kunder och kolleger. Jobbet är varierande och ställer stora krav på flexibilitet.

Vad kan StrongPoint erbjuda dig?
Du kommer till en attraktiv och förändringsbenägen arbetsgivare och får goda karriärmöjligheter. Du får samarbeta med duktiga arbetskamrater i en modern arbetsmiljö som präglas av öppenhet och framtidstro. Du får en arbetsplats i företagets kontor i Grums. Marknadsmässiga anställnings- och lönevillkor erbjuds. Tjänsten är på heltid med tillträde omgående eller efter överenskommelse.

Kontakt
I denna rekrytering samarbetar StrongPoint med Experis. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Katarina Glennert, Experis, på 054-221881.

I din ansökan vill vi ha en kort sammanfattning av hur du passar för huvuduppgifterna, samt en motivation till varför just du är lämplig för denna tjänst . Du lämnar din ansökan till denna tjänst genom att klicka på länken här intill, med bifogat CV.

Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas tidigare än sista ansökningsdatum.

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Supporttekniker till StrongPoint i Grums

StrongPoint tillhandahåller innovativa systemlösningar för dagens flexibla dagligvaruhandel - både i butik och online. StrongPoint har under åren utvecklat starka partnerskap med både kunder och leverantörer och är marknadsledande inom E-handelslogistik för dagligvaruhandeln i Sverige och Norden. StrongPoint erbjuder även sina kunder omfattande erfarenhet, service och support för alla sina lösningar vilket hjälper kunden att öka sin produktivitet och förbä... Visa mer
StrongPoint tillhandahåller innovativa systemlösningar för dagens flexibla dagligvaruhandel - både i butik och online. StrongPoint har under åren utvecklat starka partnerskap med både kunder och leverantörer och är marknadsledande inom E-handelslogistik för dagligvaruhandeln i Sverige och Norden. StrongPoint erbjuder även sina kunder omfattande erfarenhet, service och support för alla sina lösningar vilket hjälper kunden att öka sin produktivitet och förbättra sina kunders shoppingupplevelse. Vårt team står redo att leverera professionell service och konsulttjänster både i Sverige och internationellt med mer än 600 anställda i Norge, Sverige, Baltikum och Spanien. StrongPoint har sitt huvudkontor i Rælingen i Norge och är noterat på Oslobörsen (ticker: STRONG).

Besök gärna vår hemsida för mer information om oss.www.strongpoint.com

Har du kunskap inom teknisk service och vill arbeta i en självständig och ansvarstagande roll? Vi söker dig som vill arbeta som supporttekniker hos StrongPoint. Här har du stora möjligheter till personlig och professionell utveckling

Arbetsuppgifter
Som supporttekniker arbetar du med dagliga supportärenden för alla våra kunder inom detaljhandel och dagligvarubranschen. Vi supporterar även partners utomlands. Tjänsten innebär schemalagda arbetstider på veckor och helger.

Vi utför idag:

* Support via telefon, mail, chatt på samtliga produkter inom området Detaljhandel
* Remote-uppkopplingar för felavhjälpning
* Installationer och underhåll av mjukvaror
* Utbildar och hjälper våra fälttekniker
* Utbildar kunder
* Skapar och underhåller dokumentation

Utbildning och erfarenhet

* Lägst Gymnasieexamen inom data/nätverk
* Goda kunskaper på olika programvaror, operativsystem
* Erfarenhet av molntjänster och databashantering är meriterande
* Tidigare erfarenhet från servicerelaterade yrken.
* Meriterande med erfarenhet från liknande roll i dagligvarubranschen
* B-körkort
* Du uttrycker dig väl i tal och skrift, både på svenska och engelska

Personliga egenskaper
För att trivas i rollen som supporttekniker är det viktigt att du är bekväm med att organisera och planera ditt arbete samt är beredd att arbeta mycket på egen hand. Du känner dig trygg i att agera som ansiktet utåt för StrongPoint samt att vara lyhörd och ge bästa service till dina kunder. Vidare är du kommunikativ och samarbetsvillig samt har lätt för att skapa goda relationer med såväl kunder och kolleger. Jobbet är varierande och ställer stora krav på flexibilitet.

Vad kan StrongPoint erbjuda dig?
Du kommer till en attraktiv och förändringsbenägen arbetsgivare och får goda karriärmöjligheter. Du får samarbeta med duktiga arbetskamrater i en modern arbetsmiljö som präglas av öppenhet och framtidstro. Du får en arbetsplats i företagets kontor i Grums. Marknadsmässiga anställnings- och lönevillkor erbjuds. Tjänsten är på heltid med tillträde omgående eller efter överenskommelse.

Kontakt
I denna rekrytering samarbetar StrongPoint med Experis. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Katarina Glennert, Experis, på 054-221881.

I din ansökan vill vi ha en kort sammanfattning av hur du passar för huvuduppgifterna, samt en motivation till varför just du är lämplig för denna tjänst . Du lämnar din ansökan till denna tjänst genom att klicka på länken här intill, med bifogat CV.

Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas tidigare än sista ansökningsdatum.

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Semesteravlösare till IT

Tänk om du kunde gå till jobbet och bidra till en hållbar framtid? Som en ledande leverantör av förnyelsebara material och smarta lösningar till förpackningar är det vårt sätt att utmana oss själva, våra kunder och alla sorters förpackningar för att främja en hållbar framtid. Vi har en informell, förbättringsinriktad företagskultur som uppmuntrar individen till att tänka nytt, samarbeta, ta ansvar och skapa värde. BillerudKorsnäs är ett internationellt för... Visa mer
Tänk om du kunde gå till jobbet och bidra till en hållbar framtid? Som en ledande leverantör av förnyelsebara material och smarta lösningar till förpackningar är det vårt sätt att utmana oss själva, våra kunder och alla sorters förpackningar för att främja en hållbar framtid. Vi har en informell, förbättringsinriktad företagskultur som uppmuntrar individen till att tänka nytt, samarbeta, ta ansvar och skapa värde. BillerudKorsnäs är ett internationellt företag med stark lokal förankring som utvecklas och växer. Vill du växa med oss och utmana konventionella förpackningar för en hållbar framtid?

Tänk om du kunde sommarjobba och bidra till en hållbar framtid?

På BillerudKorsnäs ger vi dig möjlighet att i ditt dagliga arbete bidra till en mer hållbar framtid samtidigt som du får bra erfarenheter för framtiden. Ta chansen att arbeta på ett företag vars värderingar och kultur är kärnan av verksamheten och där vi tror på dynamiken i en grupp med olika bakgrund och erfarenheter

Om tjänsten
På IT avdelningen arbetar vi med systemutveckling, systemunderhåll och systemsupport. Du kommer att arbeta primärt med systemsupport och leveranser av hårdvara till användare. Vi jobbar i huvudsak i Microsoft miljö och vana av Sharepoint och programmering i webbmiljö är meriterande. Arbetet kräver självständighet och flexibilitet.

Vår arbetsmiljö är viktig och vi drivs därför av högt säkerhetstänk, trivsel och dialog.

Kvalifikationer
Pågående eller avslutad högskoleutbildning inom IT eller motsvarande.

Personliga egenskaper

Vi värdesätter att du är social, positiv och har en god samarbetsförmåga. samt att du känner igen dig i våra värdeord på BillerudKorsnäs; tänka nytt, känna ansvar, samarbeta och skapa värde.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. 

Vi gör urval löpande, så sök redan idag!

Vill du veta mer om tjänsten är du väkommen att kontakta Jonas Uller, IT manager, 0555-410 16.

Välkommen med din ansökan senast den 1 mars 2020 Visa mindre

Supporttekniker till StrongPoint

StrongPoint är en global koncern som erbjuder en mångsidig och marknadsledande produkt- och tjänsteportfölj för främst detaljhandeln och dagligvarukedjor i Europa. Koncernens utbud organiseras i tre områden: Detaljhandel, Etiketter och Kontantsäkerhet. Koncernens ägarbolag, StrongPoint ASA, är börsnoterat i Norge och totalt är vi ca 525 anställda. Företaget har sitt huvudkontor i Norge och kontor på flera platser i Sverige, bl a i Mölndal, Kista, Grums och... Visa mer
StrongPoint är en global koncern som erbjuder en mångsidig och marknadsledande produkt- och tjänsteportfölj för främst detaljhandeln och dagligvarukedjor i Europa. Koncernens utbud organiseras i tre områden: Detaljhandel, Etiketter och Kontantsäkerhet. Koncernens ägarbolag, StrongPoint ASA, är börsnoterat i Norge och totalt är vi ca 525 anställda. Företaget har sitt huvudkontor i Norge och kontor på flera platser i Sverige, bl a i Mölndal, Kista, Grums och Malmö.

StrongPoint förändrar sättet som butiker gör affärer genom att leverera integrerade och innovativa tekniska lösningar på detaljhandlarnas villkor. StrongPoint erbjuder sina kunder omfattande erfarenhet, service och support för alla sina lösningar vilket hjälper kunden att öka sin produktivitet och förbättra sina kunders shoppingupplevelse. Mer information om StrongPoint finner du på www.strongpoint.se

Arbetsuppgifter

Som supporttekniker arbetar du med dagliga supportärenden via telefon för våra kunder inom detaljhandel och dagligvarubranschen.

Vi utför idag:
- Telefonsupport på samtliga produkter inom segmentet Retail.
- Remote-uppkopplingar för felavhjälpning.
- Installationer och underhåll av mjukvaror.
- Utbildar och hjälper tekniker.
- Utbildar kunder.
- Skapar och underhåller dokumentation.

Vi söker dig som:
- Redan kan en del om våra produkter eller har erfarenhet av branschen.
- Har god teknisk och social kompetens.
- Gillar att lösa problem.
- Kan hantera nätverk och datorer.

Tjänsten innebära schemalagda arbetstider på veckor och helger. Som supporttekniker är du företagets ansikte utåt och upprätthåller en hög service- och kvalitetsnivå i dina jobb och du värnar om företagets goda relationer med kunderna. Vi erbjuder ett omväxlande och utmanade jobb med glada kollegor i fräscha lokaler.

Kontaktperson
I denna rekrytering samarbetar StrongPoint med Experis. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Katarina Glennert, Experis, på 054-221881 alternativt Christina Stenstrand, Experis på 054-221887.

Vi hanterar urval och intervjuer löpande så vänta inte med din ansökan! Visa mindre